Paweł Łęski Paweł Łęski
164
BLOG

Wszystkie dzieci Hoovera

Paweł Łęski Paweł Łęski Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Wszystkie dzieci Edgara Hoovera

W filmie Żądło jest scena, w której oszuści przebierają się za agentów FBI. Niby po cywilnemu, ale łatwi do identyfikacji. Jakby sklonowani. Pokaźnego wzrostu w prawie identycznych garniturach i słomkowych kapeluszach. Rzeczywiście warunkiem przyjęcia do tej elitarnej instytucji było nie tylko wykształcenie, maniery, ale również wzrost.

Robert J. Lamphere znany z projektu Venona, aresztowania Klausa Fuchsa , Harry'ego Golda , Juliusa Rosenberga, Ethel Rosenberg, który dołączył do FBI tak ją opisuje: „FBI było znane jako elitarna organizacja. W czasach, gdy większość dorosłych nigdy nie chodziła do college'u, ludzie FBI mieli stopnie naukowe; byli wyżsi niż norma (ponad metr siedemdziesiąt); i byli wzorami dobrego wychowania i wysokich standardów moralnych. Jeśli w jakiś sposób pociągał mnie wizerunek FBI „pokonujący przestępczość”, byłem bardziej wyczulony na ideę bycia jednym z najlepszych i chciałem sprostać wysokim wymaganiom członkostwa w Federalnym Biurze Śledczym Moi rodzice nie żyli, moje rodzinne miasto zostało w tyle, dla mnie przeszłość szybko się oddalała. Może potrzebowałem struktury, którą zapewniłoby Biuro, a może po prostu szukałem sposobu, aby się sprawdzić. Tak czy inaczej, FBI to był dobry wybór."

There have been many comedians who have become great statesmen and vice versa.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura