Zbyszek Zbyszek
2753
BLOG

Przyczyny katrastrofy PKP w Szczekocinach

Zbyszek Zbyszek Polityka Obserwuj notkę 23

Ryzyka, infrastruktura, zarządzanie, sprzęt, pieniądze, technika.

A może przyczyna jest jedna. Za tym wszystkim stoją ludzie. To ludzie decydują o ryzykach, to ludzie decydują o organizacji i funkcjonowaniu. Ludzie i ich praca są związani z dwoma procesami.

1. Dobór ludzi.

2. Sprzężenia zwrotne.

Więc jest ktoś, kto decyduje o doborze ludzi na najwyższe stanowiska w kolei. Jest ktoś kto ustala sposób oceny tych ludzi oraz podejmuje w stosunku do nich działania powodujące sprzężenie zwrotne - a więc odczuwalny przez ludzi efekt ich działań.

Przestańmy mówić o innych sprawach. Decyzje w sprawie obsady ludzi oraz w sprawie sprzężeń zwrotnych w stosunku do tych ludzi były złe. Teraz pozostaje już tylko jedno - jakie będzie sprzężenie zwrotne w stosunku do osób zarządzających koleją? Realne nie werbalne. Z czego i w jaki sposób będą rozliczone. Cała reszta jest bez znaczenia.

Ta reakcja właśnie, rozwadanianie badanie i piepszenie, czy też taka reakcja, że każdy następny na tym stanowisku będzie myślał tylko o jednym - "muszę, muszę, muszę z tym zrobić porządek".

Zbyszek
O mnie Zbyszek

http://camino.zbyszeks.pl/  Kopia twoich tekstów: http://blog.zbyszeks.pl/2068/kopia-bezpieczenstwa-salon24-pl/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka