Zygmunt Białas Zygmunt Białas
1679
BLOG

Inż. Krzysztof Cierpisz o konferencji zespołu Laska

Zygmunt Białas Zygmunt Białas Polityka Obserwuj notkę 32

Zespół Laska zajął się tym razem na konferencji błędami załogi, które rzekomo były przyczyną "katastrofy" Tu-154M 101 na Siewiernym.

Lasek powiedział: "Błędy ludzkie stanowią clue niemal każdej katastrofy lotniczej", zaś Jedynak stwierdził, że "nawet najbardziej doświadczony pilot nie może bazować tylko na tym, czego się nauczył i spoczywać na laurach. (...) Trzeba latać z pilotem bezpiecznym, a nie doświadczonym. Doświadczony pilot może być gwiazdą telewizji śniadaniowej". - Zwrócę tu uwagę, iż nie przypominam sobie, bym widział kiedykolwiek kogoś z tamtej załogi w telewizji śniadaniowej lub jakiejś innej.

Przesłałem inż. K. Cierpiszowi link do artykułu w "Rzeczpospolitej" z prośbą o zajęcie stanowiska. Nie było to tym razem proste, bo  "ileż to razy można się zajmować bredniami Laska" - powiedział  inż. Krzysztof Cierpisz,  który jednak napisał parę zdań:

"Zespół Laska zorganizował konferencję o łamaniu procedur, które, jego zdaniem, doprowadziły do katastrofy" - to zdanie z gazety 'Rzeczpospolita' mówi właściwie wszystko, tzn. brakuje tutaj jakiegokolwiek odniesienia do faktów fizycznych samego lotu, obejmującego:

a)  przygotowanie do odlotu - warunki techniczne i kontrola bezpieczeństwa; wejście na pokład (łącznie z tym błaznem na YT, który powiada, że sobie na pokład wszedł, a potem wyszedł);

b)  kontrola gotowości załogi;

c)  warunki techniczne startu;

d)  przebieg lotu;

e)  lądowanie:

---  warunki techniczne przyziemienia; czy zgodne z prawami fizycznymi;

---  warunki techniczne próby odejścia;

---  warunki techniczne w okolicy współrzędnych brzozy; czy zgodne z prawami fizyki;

---  GDZIE  JEST  ZAPIS  CZARNYCH  SKRZYNEK  OD  BRZOZY  DO  MIEJSCA  UDERZENIA  / ZALEGANIA  WRAKU  (Fukushima miała zapis wideo całej katastrofy, ale ze względu na zabezpieczenie danych to właśnie część nagrania automatycznie się wykasowała! - musiała to być ta sama technika co na Okęciu);

---  warunki techniczne zalegania i bilansu wraku (rozkład części wraku; gdzie jest kokpit; dlaczego wrak ma liczne ślady uszkodzeń w wyniku eksplozji).

No i niech Lasek i Jedynak powiedzą, że Tu-154 może zrobić półbeczkę. Na początek niech to będzie półbeczka nawet na 10 000 m wysokości. Niech potem opiszą przebieg takiej półbeczki.

Tak więc Lasek i Jedynak nie podają faktów o locie, tylko koncentrują się na wyszukiwaniu ewentualnych okoliczności, które usprawiedliwiałyby wypadek błędami pilotów. Oni obrażają pilota i załogę. Pilot nie miał niestety dorosłego syna, który w obronie honoru ojca dałby jednemu i drugiemu po ryju".

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (32)

Inne tematy w dziale Polityka