Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński na panelu "Realizm i wartości w polityce". Fot. PAP/Tomasz Wiktor
Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński na panelu "Realizm i wartości w polityce". Fot. PAP/Tomasz Wiktor

Kaczyński przyznał, że przeżył "szok kulturowy" w Wiedniu. Była z nim wtedy posłanka PO

Redakcja Redakcja PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 76
Jarosław Kaczyński wziął w środę udział w panelu "Realizm i wartości w polityce" w ramach konferencji Europa Karpat podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Przy okazji wspomniał swoją wizytę sprzed 30 lat w Wiedniu.

Debata "Realizm i wartości w polityce" z udziałem Jarosława Kaczyńskiego

- Kiedy pierwszy raz w ogóle byłem na Zachodzie, w Wiedniu i tam zobaczyłem różne rzeczy, których tutaj nie będę opisywał. To mi zupełnie wystarczyło, żeby zobaczyć, że jestem w innej strefie kulturowej, chociaż było to 33 lata temu - mówił Jarosław Kaczyński.

Jak dodał, jednak czasem jest tak, że "konieczny jest wybór między tym, co jest rzeczywiście naszą wartością, a tym co, jest pewną groźną dla tej wartości, przy pozostawieniu sobie możliwości obrony".

- Myśmy przecież nie podpisywali umowę o tym, że przyjmujemy cały ten zespół kulturowy, który reprezentuje Zachodnia Europa, który już wtedy reprezentowała i który promowała. Myśmy poprzedzili przyjęcie do Unii Europejskiej uchwałą Sejmu o naszej suwerenności kulturowej - podkreślił Kaczyński. Jednak - jak ocenił - ta uchwała Sejmu została "przez pewną, bardzo silną część naszej klasy politycznej zupełnie zapomniana".

- A my ją całkowicie podtrzymujemy. My uważamy każdą ingerencję w tę sferę za nadużycie, za złamanie prawa, za realizację tej zasady, która tutaj została sformułowana, "kto silniejszy ten lepszy" - oświadczył. Podsumowując wątpliwości, które towarzyszyły decyzji o poparciu wejścia Polski do Unii, Kaczyński zauważył, że "nie było wtedy innego wyjścia".

Komentarze po wypowiedzi Kaczyńskiego o Wiedniu

Wypowiedź o wizycie w Wiedniu od komentują na Twitterze politycy i publicyści.

Kluzik-Rostkowska wspomina wizytę w Wiedniu

Do tego, że w 1993 była w Wiedniu razem z Jarosławem Kaczyńskim przyznała się posłanka PO Joanna Kluzik-Rostkowska. 

"Jechaliśmy z konwojem Janki Ochojskiej do Bośni. Pamiętam, że się wtedy Wiedeń prezesowi podobał. Ja mówiłam, że to takie ciastko ze zbyt dużą ilością kremu jak dla mnie, a JK na to, że lubi ciastka z kremem" - napisała.

ja

Czytaj także:

USA mają kolejny pakiet pomocy dla Ukrainy. Nieoczekiwana wizyta Blinkena w Kijowie

Roszczenia od Czech? Wałęsa: Trzeba uważać, by nagle z roli ofiary nie wejść w rolę kata

Nowy iPhone 14 z rekordowymi cenami. Klienci w szoku

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka