Otwarta po remoncie siedziba Inspektoratu ZUS na warszawskiej Pradze-Północ, (tg/ibor) PAP/Tomasz Gzell
Otwarta po remoncie siedziba Inspektoratu ZUS na warszawskiej Pradze-Północ, (tg/ibor) PAP/Tomasz Gzell

Klienci ZUS w tarapatach. Środki z subkonta mogą zostać wypłacone

Redakcja Redakcja ZUS Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed kolejnymi próbami oszustw "na pracownika ZUS". Przestępcy podszywają się pod pracowników instytucji. Dzwonią do klientów i proszą o podanie danych potrzebnych do wypłaty środków z subkonta ZUS.

Były oszustwa "na wnuczka", teraz są na "pracownika ZUS"

- Oszuści wciąż udoskonalają swoje metody jak wyłudzić dane osobowe, bankowe czy okraść seniorów. Po oszustwach „na wnuczka” czy na „czternastą emeryturę” kolejną metodą naciągaczy jest zachęta do pozyskania pieniędzy z subkonta w ZUS – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.

Oszuści chcą wyłudzić informacje od klientów ZUS

Do niektórych placówek ZUS w kraju już zaczęli zgłaszać się klienci, którzy odebrali telefon od osoby podszywającej się za pracownika ZUS. Oszuści proszą o podanie danych identyfikacyjnych niezbędnych do wypłaty środków z subkonta. W ten sposób chcą wyłudzić informacje, które mogą posłużyć im np. do kradzieży lub zaciągnięcia kredytu.

- W naszym regionie nie otrzymaliśmy jeszcze takich sygnałów od klientów, niemniej jednak uczulamy szczególnie osoby starsze, aby były ostrożne i nieufne szczególnie podczas kontaktów telefonicznych z nieznanymi rozmówcami – dodaje rzecznik mazowieckiego ZUS.

Kiedy odebrać telefon z ZUS

Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dzwonią do klientów tylko w określonych przypadkach. Telefony z ZUS-u mogą dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub są związane z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą klienta.

Pracownicy ZUS nie wysyłają też korespondencji mailowej. Kontakt elektroniczny z klientem odbywa się wyłącznie w sytuacji, gdy ktoś na Platformie Usług Elektronicznych ZUS wyraził zgodę na taką właśnie formę komunikacji.

Jeśli rozmówca lub nadawca maila wzbudza nasze wątpliwości, możemy go zweryfikować w najbliższej placówce ZUS bądź telefonicznie poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560-16-00. O każdej próbie oszustwa należy niezwłocznie powiadomić policję.

ja

Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka