Kwaśniewski w Hejt Parku. Ujawnił, co się działo gdy Górniak śpiewała hymn

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Aleksander Kwaśniewski był gościem poniedziałkowego Hejt Parku w Kanale Sportowym. Były prezydent RP w rozmowie z Michałem Polem ujawnił m.in. kulisy wykonania hymnu przez Edytę Górniak w trakcie mistrzostw świata w 2002 roku. Kwaśniewski wskazał też najlepszych według niego polskich polityków.

Aleksander Kwaśniewski gościem Hejt Parku

Niedawno Aleksander Kwaśniewski wydał książkę pt. "Prezydent", którą obecnie aktywnie stara się promować w mediach. Jeszcze w poniedziałek rano był gościem "Dzień Dobry TVN", a wieczorem wystąpił w programie Hejt Park emitowanym na Kanale Sportowym. Warto podkreślić, że Kwaśniewski to pasjonat sportu i zagorzały kibic. Podczas mundialu w Korei i Japonii w 2002 roku pojawił się na meczu Polski z Korea Południową jako gość honorowy.

Mecz zakończył się klęską biało-czerwonych, ale przeszedł też do historii z powodu zaśpiewania hymnu przed meczem przez Edytę Górniak. Były prezydent, który pełnił tę funkcję przez dwie kadencje opowiedział swoje wspomnienia z tamtej chwili.


Kwaśniewski o hymnie śpiewanym przez Górniak

Prowadzący program Michał Pol zapytał Aleksandra Kwaśniewskiego, jak doszło do tegom, że prezydent jako jedyny nie słyszał hymnu w osobliwym wykonaniu Edyty Górniak. 

"Ja myślę, że nas było ok. 80 tys., którzy nie słyszeli, dlatego, że gdy Edyta Górniak śpiewała ten hymn – wyglądała bardzo pięknie, na wielkich telebimach było widać ją w czerwonej sukni, świetnie wyglądała – ten dźwięk hymnu był straszliwie zagłuszany przez bębny" - powiedział Kwaśniewski.

"Kibice koreańscy mają to do siebie, że przychodzą na mecze nie z kilkoma bębniarzami, ale niemal każdy ma tam bęben. Jak tylko zaczęto grać polski hymn, to zaczął się łomot. Bębny waliły, coś tam między tymi uderzeniami bębnów dochodziło, ale trudno było ocenić, co to jest i jak to jest" - opowiadał były prezydent.


Kwaśniewski zrozumiał, że z hymnem śpiewanym przez Górniak coś było nie tak po tym, gdy media w większości od tego zaczynały z nim rozmowę. 

"Później byłem bardzo zdziwiony, że wszyscy zaczynają mówić o hymnie i pytają mnie, co ja o tym sądzę. A ja nic nie mogłem sądzić, bo ja go zwyczajnie nie słyszałem. Nie wiem, na ile zawodnicy słyszeli go na murawie" - zdradził Kwaśniewski.

Michał Pol żartobliwie spytał polityka, co myśli o tym, że niektórzy polscy reprezentanci obwiniali za niepowodzenia z Koreą właśnie Edytę Górniak. 

"Widziałem ten mecz i jeśli ktokolwiek z piłkarzy obwiniał Edytę Górniak za słabą grę reprezentacji Polski, to znaczy, że do tej reprezentacji się nie nadawał" - powiedział z uśmiechem Kwaśniewski.

Najlepsi politycy według Aleksandra Kwaśniewskiego

Aleksander Kwaśniewski odpowiedział też, którzy politycy w Polsce są najlepsi w swoim fachu. Top prezydenta RP otwiera Jarosław Kaczyński. Dalej była głowa państwa wyróżniła Donalda Tuska oraz Władysław Kosiniaka-Kamysza. Czwartym docenianym przez niego politykiem jest Adrian Zandberg.

SW

fot. screen z programu Hejt Park, Kanał Sportowy/YouTube

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura