(Parada Równości w Rzeszowie. Fot. commons.wikimedia.org)
(Parada Równości w Rzeszowie. Fot. commons.wikimedia.org)

Znana firma próbowała wybić się na LGBTQ+. "Popełniliśmy błąd"

Redakcja Redakcja LGBT Obserwuj temat Obserwuj notkę 53
Z okazji tzw. Miesiąca Dumy marka Yes, która produkuje biżuterię postanowiła stworzyć kampanię wspierającą osoby LGBTQ+. Odbiła się ona szerokich echem w mediach, a sama promocja okazała się dużym niewypałem. Firma po licznych negatywnych komentarzach postanowiła przeprosić i zrezygnować z akcji.

Czerwiec miesiącem dumy 

Czerwiec jest tzw. Miesiącem Dumy (ang. Pride Month), czyli wsparcia dla społeczności LGBTQ+. Zwyczaj przywędrował do Polski ze Stanów Zjednoczonych, a ma miejsce w czerwcu z powodu demonstracji, która odbyła się w 1969 roku. Rankiem 28 czerwca nowojorska policja napadła na Stonewall Inn, popularny gejowski bar w Greenwich Village na Manhattanie. Jako oficjalny powód nalotu policja podawała fakt, że właściciel klubu sprzedawał alkohol nie posiadając licencji.

W czerwcu w Polsce odbywają się w dużych miastach tzw. Marsze Równości. Ten miesiąc wykorzystują również wielkie firmy, które kierują kampanie specjalnie dla środowisk LGBTQ+. 


Yes przeliczył się ze swoją kampanią 

Na taki pomysł wpadła m.in. produkująca biżuterię marka Yes. Firma stwierdziła, że rozda pierwszym 10 osobom LGBTQ+, które wydadzą w czerwcu co najmniej 1000 zł na pierścionek zaręczynowy i wstawią na Instagrama zdjęcie z zaręczyn z hashtagiem #YESforLove obrączki, jeśli... związki partnerskie zostaną zalegalizowane w Polsce.

"Powiedzcie sobie YES i pokażcie nam tę chwilę. A my w odpowiednim momencie, podarujemy przyszłym jednopłciowym parom młodym obrączki, które będą symbolizowały nie tylko Waszą miłość, ale też równość i wolność" – czytaliśmy we wpisie, który został już edytowany. 

Internauci od razu zarzucili firmie, że próbuje tylko wypromować swoje produkty, wykorzystując do tego kwestię sporu o ideologię LGBTQ+. "Cóż za geniusz marketingu stoi za tą akcją... Wydaj ponad tysiąc i zdobądź dla yes nowych followersów a dostaniesz za to obietnicę na miarę wyborczych akrobacji PiS-u... To jakaś kpina z praw osób LGBTQ" – brzmi jeden z komentarzy. 


Yes wycofuje się z kampanii 

Firma po masie negatywnych komentarzy postanowiła odeprzeć zarzuty i stwierdziła, że "jedną z nielicznych firm w Polsce, która w ogóle porusza ten temat". Obiecała także, że przekażą parom obrączki niezależnie od zmian w prawie.

Ostatecznie Yes postanowiło zmienić pierwotny wpis promujący kampanię i się z niej wycofać. "Popełniliśmy błąd. Przepraszamy. Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na temat braku równości małżeńskiej w Polsce oraz faktu, że nasz rząd lekceważy wyrok Trybunału Praw Człowieka i że to powinno się zmienić. Na pewno jednak w niewłaściwy sposób sformułowaliśmy regulamin akcji. Zdajemy sobie również sprawę z powagi tematu, jakim jest zmiana prawa na bardziej równościowe" – czytamy. 

MP

(Parada Równości w Rzeszowie. Fot. commons.wikimedia.org)

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo