Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis
Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis

Salon na kółkach. Citroen wprowadza nowy model samochodu na rynek

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 8
Do sprzedaży trafiła właśnie całkowicie odświeżona wersja Citroena SpaceTourera, dużego minivana, będącego stylowym komfortowym salonem na kółkach. Citroën jest nie tylko jednym z pionierów w segmencie minivanów, ale również ekspertem w tworzeniu funkcjonalnych i komfortowych samochodów. Najnowszy model, potwierdza, że firma zasłużyła na taką opinię.

Nowy Citroen SpaceTourer

Już sam wygląd sprawia, że wiemy z jaką marką mamy do czynienia. Reflektory zostały przeprojektowane i posiadają teraz charakterystyczny element Citroëna: sygnaturę świetlną. Wyróżnia się ona pionowym pasem łączącym dwa poziome paski. Nowy przód jest spójny ze stylistyką marki podkreślając solidny wygląd samochodu. Harmonijnie komponuje się z resztą sylwetki. 

Nowy SpaceTourer ma wszystko, co potrzebne by podróżować jak na XXI wiek przystało. W standardzie znalazł się w pełni cyfrowy 10-calowy zestaw wskaźników, a kolorowy wyświetlacz HD pozwala kierowcy dostosować sposób wyświetlania kluczowych informacji. Za pomocą ekranu można sterować multimediami i funkcjami konfiguracji pojazdu. Auto klonuje zawartość smartfonu za pośrednictwem WiFi. Charakterystyczna jest funkcją naturalnego i płynnego rozpoznawania głosu, co powoduje, że kierowca ma prawdziwego asystenta. przekształcając ten system multimedialny w prawdziwego osobistego asystenta. Do tego nawigacja 3D online, która w czasie rzeczywistym analizuje warunki drogowe. Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów znajduje się na konsoli środkowej, są jeszcze w 4 gniazda USB typu C oraz dwa gniazda 12 V.


Salon na kółkach 

SpaceTourera zaprojektowano z myślą o zapewnieniu wygody i funkcjonalności w przypadku każdego rodzaju użytkowania. Duża przestrzeń :na pokładzie,” modułowość, ustawienia wnętrza, olbrzymia pojemność bagażnika i dobre trzymanie się drogi, sprawiają, że podróżuje się naprawdę wygodnie. Auto sprawdza się w mieście i na trasie. Dzięki wysokości 1,90 m zapewnia łatwy dostęp do parkingów. Wszechstronny i satysfakcjonujący, dostępny jest w dwóch długościach nadwozia (4,98 m) i (5,33 m), i może przewozić do 9 pasażerów, oferując szeroką gamę konfiguracji siedzeń. Klienci prywatni mogą wybierać pomiędzy wersjami 5-, 7- i 8-miejscowymi, a biznesowi zbędą mogli przewozić od 5 do 9 osób, która w wersji Business Lounge stanowi najwyższej klasy wyposażenie z drugim rzędem z tyłu i miejscami siedzącymi dla maksymalnie 7 osób. 

Dla wygody przesuwane drzwi boczne mogą mieć automatyczny napęd, dzięki czemu kierowca może obsługiwać je siedząc za kierownicą. Ciekawym rozwiązaniem jest otwierana szyba tylna, która ułatwia załadowanie bagażnika jednym ruchem ręki lub uzyskanie dostępu do niego, jeśli nie ma miejsca na otwarcie pokrywy tylnej.

Wiele ułatwień dla kierowców 

Minivan ma aż 17 systemów wspomagania jazdy, w tym funkcja dostępu i uruchamiania bez użycia rąk, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, zaawansowana kamera cofania, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, system monitorowania zmęczenia kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją, automatyczne włączanie świateł mijania, rozpoznawanie znaków drogowych itp. Wspomaganie kierownicy jest elektryczne by zmniejszyć wysiłek i poprawić zwrotność.

Sporo wariantów nowego elektryka 

SpaceTourer w Europie dostępny jest jako ë-SpaceTourer. Silnik o mocy 100 kW (136 KM) jest oferowany z dwoma rodzajami akumulatorów litowo-jonowych, klienci mogą wybrać ten, który najlepiej pasuje do ich aktywności. Akumulator 50 kWh zapewnia zasięg 224 km, nadaje się do codziennego pokonywania tras na przykład pomiędzy centrum miasta a lotniskiem. Akumulator 75 kWh oferuje teraz zasięg do 350 km, o 20 km większy niż w poprzedniej generacji.

Zasięg auta można dodatkowo zoptymalizować dzięki nowemu, sterowanemu za pomocą nowych łopatek umieszczonych za kierownicą, trzystopniowemu układowi hamowania odzyskowego, który można dostosować do warunków jazdy pojazdu i jego celu.

Auto ma ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW, ale może zostać również wyposażony w ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW, która ułatwia ładowanie. Przy użyciu ładowarki ściennej o mocy 7,4 kW, akumulator o pojemności 50 kWh można w pełni naładować w ciągu 6 godzin i 40 minut, a akumulator o pojemności 75 kWh w ciągu 11 godzin i 20 minut. W przypadku ładowarki ściennej o mocy 11 kW, naładowanie akumulatora 50 kWh do pełna trwa 4 godziny i 50 minut, a akumulatora 75 kWh – 7,5 godz. Szybkiej ładowarce o mocy 100 kW naładowanie akumulatora od 0 do 80 proc. zajmuje tylko 38 lub 45 minut.

Do wyboru jest 8 wariantów. Ceny zaczynają się od 277 200 PLN (za wersję e-Spacetourer M Business (136 KM | 50 kWh) z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i automatyczną skrzynią biegów).

Zobacz galerię zdjęć:

Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis
Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis

Tomasz Wypych 

Citroen SpaceTourer. Źródło zdjęć: Stallantis

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie