fot. Angela Getler
fot. Angela Getler

Intymne pytania transpłciowej dziennikarki PAP do księdza. W tle afera z Kają Godek

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 60
Angela Getler, transpłciowa dziennikarka PAP, zapowiada pozew przeciwko Kai Godek za obraźliwe słowa pod jej adresem. Jednocześnie zadaje na korytarzu sejmowym intymne pytania młodej kobiecie. Pyta również księdza, czy menstruuje.

Dziennikarka PAP pyta księdza o menstruację

Nagranie zamieścił Artur Stelmasiak z Tygodnika Katolickiego „Niedziela”. Na nim Angela Getler pyta młodą kobietę, czy menstruuje. - Jest to pytanie bardzo intymne - ta odpowiada. Wtedy wtrąca się Stelmasiak. - Pani jest naprawdę z Polskiej Agencji Prasowej? Jak się pani nazywa? - Angela Getler. Miło mi - odpowiada dziennikarka. - A może pani pokazać plakietkę? Pani młodym dziewczynom zadaje takie pytanie, że to skandaliczne - oburzał się dziennikarz "Niedzieli". - Mężczyzn, którzy tu są, też o to pytam. Zadaję różne pytania, czasami naiwne, czasami merytoryczne - odpowiedziała przedstawicielka PAP. Getler chcąc to potwierdzić w dalszej części filmiku pytania o ciążę i menstruację zadaje… księdzu: A czy może ksiądz był kiedyś w ciąży? Albo czy ksiądz menstruuje? - słyszymy.

To zachowanie skrytykowało wielu prawicowych polityków i publicystów. Abstrahując od orientacji dziennikarki PAP, pod znakiem zapytania stawia jej profesjonalizm.


Spięcie Angeli Getler z Kają Godek

Wczoraj doszło do spięcia Angeli Getler z działaczką prolife Kają Godek. W Sejmie dochodziło do ostrych kłótni podczas wysłuchania publicznego ws. projektów ustaw dot. aborcji.  - To są środowiska, które popełniają przestępstwa, rozprowadzając nielegalne środki poronne - mówiła o aktywistkach proaborcyjnych Godek. Getler zapytała, z jakiego artykułu jest popełniane wówczas przestępstwo, działaczka odpowiedziała dziennikarce. - Proszę się ode mnie odsunąć, bo się brzydzę. Jak podchodzi do mnie gej albo inna osoba z tego środowiska, to mam odruch wymiotny.

W obronie dziennikarki PAP stanęli reporterzy Agata Adamek z TVN i Roch Kowalski z TVP, za co jest im wdzięczna. Wsparła ją także macierzysta redakcja. Naczelni Wojciech Tumidalski oraz Zuzanna Dąbrowska także zapewnili, że Agencja stoi za nią murem. Angela Getler rozważa teraz pozew przeciwko Kai Godek.


Internetowa zbiórka "na cipkę"

- Tak, poleciłam to już swojemu prawnikowi. Po samym zajściu nie miałam takiego instynktu. Obecnie jednak Kaja Godek wypisuje kłamstwa, oskarżając mnie o fizyczny atak. Jest to nieprawda o tyle łatwa do weryfikacji, że całe zajście działo się w oku licznych kamer Polsatu, TVN, TVP i TV Republika. Swoje wypowiedzi okrasza przy tym kolejnymi obelgami, co jest następną podstawą do pozwu  - mówiła w rozmowie z gazeta.pl.

Angela Getler urodziła się z męskimi narządami płciowymi, ale czuła się kobietą. Została pierwszą transpłciową dziennikarką w telewizji.  Pracowała wcześniej w News24. Chwali się tym, że zaprojektowała Tęczową Flagę Polski. Od dłuższego czasu prowadzi zbiórkę w internecie na... waginę. "Cześć, jestem Angela. Urodziłam się bez cipki i proszę cię o wsparcie mojej zbiórki na to, bym ją miała. Bym chociaż o tyle była szczęśliwsza, bo znaczy to dla mnie wszystko". Operacja ma kosztować 125 tys. zł, na razie dziennikarce udało się zebrać ponad 38 tys. zł.

ja

Fot. Angela Getler, zdjęcie ze zbiórki na pomagam.pl

Czytaj także:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj60 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura