Na mojej półce też "chińszczyzna"
Na mojej półce też "chińszczyzna"
zhongguo zhongguo
442
BLOG

TYLKO DLA WTAJEMNICZONYCH - DZISIAJ MIJA ROK...

zhongguo zhongguo Rozmaitości Obserwuj notkę 7

... mego "salonowania". Zamieszczane moje tajemnicze komentarze do notek sklonily mnie do pisania wlasnych. I tak sie zaczelo! Chcac podzielic sie moja pasja z Czylelnikami Salonu 24 zabawa zaowocowala wciagajac mnie do grona blogerow "salonowiczowych".


   Mam moje ulubione blogi i moich milych Komentatorow. Wnioskuje jednak, ze niewiele osob interesuje sie Panstwem Srodka, tylko spradyczni zapalency interesuja sie tym krajem i narodem.

   Z czego to wynika?

 Wielowiekowa kultura chinska opiera sie na trudnych doktrynach nie przez wszystkich zrozumianych i spostrzezonych; podobnie jest ze sztuka, dla niektorych sa to "barwne naczynka z chinskiej porcelany"; dynastie cesarskie z ponad 400 cesarzami stanowia niezrozumiale watki wladzy. Chiny to kraj zamieszkaly przez 56 narodowosci, kazda z nich wlada wlasnym jezykiem i odmiennymi dialektami, co rowniez stanowi wybryk natury. Mawia sie rowniez, ze to co trudne i niezrozumiane to "chinszczyzna", na kuchnie tego kraju rowniez mowi sie "chinszczyzna" itp, itd... Niewyczerpany temat...

   Piszac me  notki chce pokazac Czytelnikowi w jak prosty sposob mozna zrozumiec ten narod i fantastycznie  przywiazac sie do niego. Mam skromna nadzieje, ze wiekszosc osob po ich przeczytaniu zafascynuje sie tym wspanialym KRAJEM i NARODEM.

  Zyczac wszystkim Czylelnikom milych i pouczajacych chwil na moim blogu zapalam swieczke na moim wirtualnym torcie urodzinowym i zapraszam Was wszystkich do jej zdmuchniecia!!!

zhongguo
O mnie zhongguo

CHINY - to moja pasja i powołanie. KRAJ, w którym jest najwięcej ludzi do polubienia. JĘZYK, HISTORIA, KULTURA, TRADYCJA ... wszystko mnie interesuje. Wśród moich podróży po Chinach losy wiodą mnie tam gdzie jest zawsze coś do odkrycia </&lt NAGRODA ''za systematyczną prezentację kultury chińskiej i budowanie mostów pomiędzy narodem chińskim i polskim'' (2012 rok)"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości