zhongguo zhongguo
216
BLOG

"DAMA z SICHUANU"

zhongguo zhongguo Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Trzeci raz w prowincji Sichuan … czyż to nie jest rozpusta?

 

   Dzisiaj wyjątkowo wspaniały humor mi dopisuje. Wkrótce wyruszamy w naszą coroczną włóczęgę po Chinach. Wyprawa zapowiada się ciekawie.

Sichuan – „cztery rzeki” leży w środkowo-zachodnich Chinach i jest obok Yunnanu i Guizhou moją uwielbianą chińską prowincją.

                  image


    To tutaj można podziwiać jedne z najpiękniejszych gór, które zwię „srebrzystymi”. To tutaj w kraju wieloetnicznym i w tej prowincji żyje wiele chińskich mniejszości narodowych: Lisu, Miao, Naxi, Tujia, Tybetańczycy, Qiang, Yi.

    To tutaj znajdują się wspaniałe połacie dzikich łąk i pastwisk oraz osnutych legendą krajobrazów.   


Stąd pochądzą pluszowe niedźwiadki, będące skarbem narodowym Chin.
Tutejsze najbogatsze w odmiany bambusowe lasy stały się ich przysmakiem.

  
    To tutaj miały miejsce najbardziej tragiczne w ofiarach trzęsienia ziemii.
To z tej prowincj wywodzi się siczuański pieprz o dziwnym aspekcie znieczulającym kubki smakowe, stąd wywodzi się też siczuańska opera charakteryzująca się zmianą masek.




Tutaj w parkach publicznych na wolnym powietrzu w herbaciarniach zbierają się amatorzy „zielonego złota”.


                        image


 I tak można by było w nieskończoność chwalić tę wspaniałą chińską prowincję.       



To tutaj wkrótce będę się rozkoszować pięknem natury ozdobionym ludzką gościnnością.


zhongguo
O mnie zhongguo

CHINY - to moja pasja i powołanie. KRAJ, w którym jest najwięcej ludzi do polubienia. JĘZYK, HISTORIA, KULTURA, TRADYCJA ... wszystko mnie interesuje. Wśród moich podróży po Chinach losy wiodą mnie tam gdzie jest zawsze coś do odkrycia </&lt NAGRODA ''za systematyczną prezentację kultury chińskiej i budowanie mostów pomiędzy narodem chińskim i polskim'' (2012 rok)"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości