Wojtek Wojtek
204
BLOG

uchodźca przy wigilijnym stole...

Wojtek Wojtek Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 22

Początkowo myślałem, że nie ma tematu, ale przeglądając starsze wpisy przypadkowo natknąłem się na taki właśnie tytuł*. I tu warto jest dokładnie zastanowić się - dla kogo miałby być ten niby pusty talerzyk w znaczeniu miejsca dla przyjęcia niespodziewanego gościa.

I tu warto jest przypomnieć słowa jednej z przypowieści biblijnych, gdzie mówi się o niewchodzeniu tam, gdzie drzwi są przed wami zamknięte... ale tam, gdzie was przyjmą, przyjmijcie prawa gospodarzy...


Cóż, moje rozważania nie wzięły się wczoraj. Pierwszy raz doszedłem do tego około 10-15 lat temu. Chodziło o święta Wielkiej Nocy i w chwili, gdy chciałem złożyć stosowne życzenia, mój rozmówca bardzo grzecznie i kulturalnie uświadomił mi, że są to MOJE święta a nie jego. I chociaż jego naród wywodzi się, z Ziemi Świętej, ale to nie był jego Bóg...

Wtedy zrozumiałem, że są bardzo różne religie, które tworzą diametralnie sprzeczne filozofie i jeżeli ktoś ma swojego boga, który nie jest naszym wspólnym Bogiem - to jesteśmy ludźmi o bardzo odmiennych systemach filozoficznych.  I przestańmy myśleć wreszcie o miejscu dla przybysza z innego świata. On nie potrzebuje naszej gościny. On przychodzi do nas po to, byśmy stali się niewolnikami JEGO boga...


Przypadkowo dzisiaj włączył mi się bardzo interesujący wykład znanego dziennikarza i publicysty...

https://www.youtube.com/watch?v=i0tD_BwvE1I


Wniosek nasuwa się tutaj jeden - nachodźcy usiłujący skrycie przekroczyć granicę Polski nie zamierzają kultywować naszej tradycji. Przeciwnie. Oni mają ją w pogardzie a jedynym ich celem jest przywrócenie naszych ziem ich Mahometowi. Nie dla nich jest to puste miejsce przy wigilijnej wieczerzy.



------------------

* https://www.salon24.pl/u/literatura-i-okolice/1191945,o-uchodzcy-przy-wigilijnym-stole


Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo