doku doku
612
BLOG

Amnesty International - kolejna wpadka

doku doku NGO Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Dostałem spam następującej treści:"Już od kilku dni na biurku Prezydenta leży ustawa zapewniająca izolację sprawcy przemocy od osoby doświadczającej przemocy. Amnesty International zgłaszała do niej swoje uwagi. Im szybciej ustawa zostanie uchwalona, tym szybciej Policja i inne organy administracji będą mogły działać, by skutecznie przeciwdziałać przemocy".

Już miałem poprzeć AI i podpisać petycję,  bo mamy za dużo przemocy domowej, ale zobaczyłem, że do treści petycji dorzucili, niejako przy okazji, żądanie, abyśmy w Polsce poprawili prawo definiujące gwałt. Tymczasem w Polsce mamy dobrą definicję gwałtu i dobre prawo – w Polsce nawet podstępem nie wolno skłonić nikogo do seksu – to już jest zdefiniowane jako gwałt. Tłumaczą bezmyślnie na polski treści, które pasują do innych krajów, a nie mają z Polską nic wspólnego. Sugerują, że w Polsce tylko przemoc kwalifikuje seks jako gwałt. Nawet nie przeczytali naszego kodeksu karnego. Dlaczego nie mogli się powstrzymać od tej manipulacji? I to już nie pierwszy raz. Pisałem do nich, że mamy w Polsce dobre prawo, ale nawet nie odpowiadają.

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo