gregdevarsovie gregdevarsovie
102
BLOG

swoje smaki - tłuszcze

gregdevarsovie gregdevarsovie Gotowanie Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

w poprzedniej notce wstępnie wyjawiłem tajemnice wartości tłuszczów;

Są dwa najbardziej wartościowe tłuszcze spożywcze:

1 masło:

zrób sobie sernik na maśle, mmmm

gdy widzisz w przepisie słowo margaryna wzdrygnij się, zastąp to masłem i zrozumiesz.

konsumując pieczywo z masłem pamiętaj o jednej rzeczy pozwól tłuszczowi działać, wyprostuj się, zamknij oczy, rozluźnij zwieracze i inne spięte mięsiwo i powoli a systematycznie miel pokarm w pełnej stajence białych cieliszek...

tłuszcz od akompaniamentu (szyneczka niekoniecznie parmeńska, serek a dlaczego nie culomier na ten przykład) ożywi zapachy i smaki i poczujesz radość życia  i docenisz tłuszcz - na pohybel "żarciowym rasistom (TM)

oczywiście duszone kurki na maśle czy też marchewka z groszkiem to orgazm smaku i zapachu.

Ciężkie smażenie na maśle to jednak "przestępstwo kulinarne" TM

W tym momencie wyciągamy z zanadrza tłuszcz numer dwa (zgoda niektórzy powiedzą, że numer jeden) smalec i jego kolegę protoplastę ? słoninkę. 

Do smażenia smalec i tylko to z tymi co to na palmowym czy kokosowym nawet nie będę polemizował.

2 smalec:

na kromkę a jakże - do słoności bezdyskusyjnie (vide smalec ze skwarkami i ogórkami), ale spróbuj sobie czytelniku kromeczki ze smalcem, serkiem i szyneczką...

zgoda smalec z drzemem może być kłopotliwy - i dlatego masło to moja jedynka.


masło i smalec a co na to dochtory?


Jak który dożyje 98 roku życia to z nim chętnie pogadam - moja, ŚP babcia, góralka z urodzenia nie uważała jedzenia jeżeli nie pływało w smalcu ze spaloną cebulą ale co ja tu będę rozprawiał o walorach zdrowotnych tłuszczów, to byłaby kolejna seria notek a nie wiem czy bym to czasowo udźwignąl


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości