hephalump hephalump
758
BLOG

Krajobraz po nocnej wichurze

hephalump hephalump Pogoda Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Dom aby mógł stać musi mieć solidny fundament i równie mocny dach. A solidność wykonania dachu szybko sprawdzą pierwsze wiosenne burze i wichury. Takie jak te, które tej i poprzedniej nocy przechodziły nad Małopolską.


image

Poranny spacer po okolicy i próba oceny szkód już po chwili uświadomiły mi, że wszystkie (prawie wszystkie) nowe budynki w sąsiedztwie mają uszkodzone dachy.


image

Dachówki niedawno położone na świeżej konstrukcji dachu wiatr unosi, a te poluzowane zsuwają się z dachu.

Taka jest siła ssąca wiatru, który szaleje nad dachem budynku.


image

Najwięcej szkód zaobserwowałem na połaciach dachów ustawionych równolegle do kierunku nacierającego na nie wiatru. A wiało z zachodu na wschód...


image

Duże znaczenie mógł mieć też brak wykończeń w obróbce dachu na nowych budynkach (brak tzw podbitki).

Jednak najwięcej szkód wiatr poczynił w starych i zaniedbanych budynkach.


image

***



A co można powiedzieć o tej wiacie przystankowej?


image

Ta konstrukcja niestety nie tylko nie dałaby nikomu schronienia ale wręcz sama stwarzała dodatkowe zagrożenie.

Zbyt lekka i źle przytwierdzona do podłoża "poległa" w nierównej walce z żywiołem.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości