jan mak jan mak
4312
BLOG

Onet: Pierwsze oznaki zakończenia "wojny polsko-polskiej"

jan mak jan mak Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 126

Niejednokrotnie na swoim blogu odnotowywałem audycje w mediach antyrządowych należące do swoistego matrixu. Wszyscy dyskutujący przyjmują za pewnik, że siedzą w oazie (piwnicy, podziemiu?) poza którą panuje dyktatura, faszyzm i komunizm. Oczywiste jest dla wszystkich dyskutantów, że na zewnątrz codziennie łamana jest konstytucja (chociaż żaden z dyskutujących nie wygląda na takiego, który ten nudny dokument by przeczytał), że łamana jest praworządność i łamana jest demokracja (nieważne co te łamańce słowne znaczą).

Dlatego ze szczególną radością i satysfakcją odnotowuję audycję na portalu onet.pl, gdzie dyskutanci, krytyczni wobec rządu, mówią bez histerii, bez emocji, trzeźwo i logicznie. Z wieloma tezami mogę się zgodzić, wiele tez wydaje mi się do dyskusji, ale właśnie -- w takiej atmosferze można by merytorycznie dyskutować. Chce się słuchać takich argumentów. Chce się jeszcze raz przemyśleć własne stanowisko w pewnych kwestiach.

Polecam wysłuchanie audycji w całości. Dla mnie osobiście jest niezwykle pokrzepiająca. Pozwala spojrzeć w przyszły rok z optymizmem. Daje nadzieję na to, że możliwe jest porozumienie między ludźmi kierującymi się rozsądkiem, nawet jeśli mają różne opinie polityczne, że możliwe jest  szerokie porozumienie społeczne, o które apeluje premier Morawiecki, przynajmniej w obrębie  znacznej większości Polaków wolnych od politycznego zacietrzewienia. Daje nadzieję, że możliwa jest nawet racjonalna dyskusja na Salonie24 pomiędzy ludźmi mającymi odmienne opinie polityczne. Byle nie oparte na złych emocjach. 


image


Audycja tutaj: https://vod.pl/programy-onetu/onet-rano-andrzej-stankiewicz-mikolaj-wojcik-201/bdw8gnf#0


Tutaj moja noworoczna notka rozwijająca temat: https://www.salon24.pl/u/janmak/833225,rok-2018-w-stulecie-niepodleglosci-ku-narodowej-zgodzie

jan mak
O mnie jan mak

Zawodowo jestem matematykiem, informatykiem i logikiem. Od 1982 amatorsko zajmuję się publicystyką. Od 1992 działam też w sferze gospodarki.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura