Jerzy George Jerzy George
116
BLOG

Odświeżajmy wieszczów

Jerzy George Jerzy George Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Przeczytawszy notkę pod tytułem „Ino oni nie chcom chcieć!”, zamieszczoną dziś na portalu przez Panią Ufkę, wygrzebałem z czeluści laptopa swój stary komentarz spod jakiegoś tekstu, będący bardzo a propos do powyższego tytułu, i zdziwiwszy się, że nadal jest on w jakiś sposób aktualny, pomyślałem, że można by mu dać jeszcze raz ujrzeć światło dzienne. Komentarz jest datowany na 28 września 2015 roku. Oto on. Wtedy też zbliżały się wybory...

„Po akcji „Czytamy wspólnie Lalkę” pora na inicjatywę „Odświeżamy razem wieszczów”, by ich dzieła lepiej oddawały nastroje dnia dzisiejszego. Ja wybrałem „Wesele” Wyspiańskiego. Na razie odświeżyłem tylko Scenę 1:

MOHEROWY CZEPIEC

Cóż tam, panie, w polityce?

Ciepła woda w kranie trzyma się mocno!?

DZIENNIKARZ GW

A, mój miły gospodarzu,

mam przez cały dzień dosyć ciepłej wody w kranie.

MOHEROWY CZEPIEC

Pan polityk!

DZIENNIKARZ GW

Otóż właśnie polityków

mam dość, po uszy, dzień cały.

MOHEROWY CZEPIEC

Kiedy to ciekawe sprawy.

DZIENNIKARZ GW

A to czytaj, kto ciekawy;

wiecie choć, gdzie wodę grzeją?

MOHEROWY CZEPIEC

No jakże,

my tyz tu cytomy gazety

i syćko wiemy.

DZIENNIKARZ GW

A po co?

MOHEROWY CZEPIEC

Sami się do światu garniemy.

DZIENNIKARZ GW

Ja myślę, że na waszej parafii

świat dla was aż dosyć szeroki.

MOHEROWY CZEPIEC

A tu ano i u nas bywają,

co byli aże dwa roki

w Iraku; jak była wojna.

DZIENNIKARZ GW

Ale tu wieś spokojna.

Niech na całym świecie wojna,

byle polska wieś zaciszna,

byle polska wieś spokojna.

MOHEROWY CZEPIEC

Pon się boją we wsi ruchu.

Pon nos obśmiwajom w duchu.

A jak my, to my się rwiemy

ino do jakiej bądź zmiany.

Lechu na to zbyt sterany.

A, jak myślę, ze Platforma

duza by juz mogła mieć,

ino ona nie chce chcieć!

DZIENNIKARZ GW

Ależ chce, tylko PiS przeszkadza,

śni mu się po nocach władza.

Złote góry obiecuje.

A wam zamiast krytykować,

na Platformę trza głosować.

Jak w wyborach się sprawicie,

żyć będziecie jak w Madrycie.

MOHEROWY CZEPIEC

Kiedy wam już nikt nie wierzy!

DZIENNIKARZ GW

Lud nie wie, gdzie prawda leży.

MOHEROWY CZEPIEC

Gdzież jej szukać, panie drogi?

DZIENNIKARZ GW

W Diagnozie Społecznej profesora Czapińskiego.

MOHEROWY CZEPIEC

Czytałem, szukajcie innego głupiego.

80 procent szczęśliwych Polaków?!

DZIENNIKARZ GW

81! Tak wykazały badania naszego ośrodka.

A wyniki badań, to są wyniki badań. Kropka.

MOHEROWY CZEPIEC

Słusną linię ma nasa władza.

DZIENNIKARZ GW

Mniemam, że to szczere słowa.

Bo jak sprawę nie daj Bóg pokpicie,

jeszcze za ciepłą wodą zatęsknicie.

MOHEROWY CZEPIEC

Zdrowia, scynscia ponu zyce."


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura