fot. Paweł Kubacha
fot. Paweł Kubacha
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
1145
BLOG

Szczepienie czyni wolnym. Skrajna głupota czy skrajny cynizm?

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 73

Wczoraj przed sejmem odbył się wiec antyszczepionkowców. Posłowie Konfederacji stali na tym wiecu pod napisem: „Szczepienie czyni wolnym”, stylizowanym na napis z bramy obozu koncentracyjnego w Oświęcimu. 

Jak to oceniać? Tutaj nie ma się co długo rozwodzić. Jest to przejaw albo skrajnej głupoty – tak skrajnej, że aż trudno uwierzyć, że ktoś może być tak głupi – albo skrajnego cynizmu. Przekonania, że absolutnie każdy chwyt jest dozwolony, byleby tylko urwać dla siebie parę procent głosów. Być może nawet niektórzy z tych, którzy stali pod tym napisem, mówią sami o sobie, że są wierzący. Ja jestem wierzący, i wierzę w życie po śmierci. Oni pewnie też. Jeśli tak, to wierzą w to – tak jak ja – że po śmierci spotkają wiele osób. Także tych, którzy zostali bestialsko zamordowani w obozie, którego symbolem był ten napis. Zamordowani w strasznych cierpieniach. Nie chcę nawet myśleć, jak się poczują, gdy po śmierci będą musieli tym ludziom spojrzeć w twarz. To będzie naprawdę straszne. Nie chciałbym być w ich skórze. 

A teraz o wydarzeniu innym.W tym samym mniej więcej czasie, pojawiła się wiadomość, że znani dziennikarze przerobili słynną piosenkę o Janku Wiśniewskim, z grudnia 1970 z Gdańska, by uderzyć w Jarosława Kaczyńskiego. Postanowili przerobić utwór - który mówi naprawdę o rzeczach ważnych i wielkich - do wyładowania swoich bieżących frustracji politycznych. Pomyślcie drodzy autorzy tej przeróbki, na ile jesteście podobni do opisanych przeze mnie posłów Konfederacji? 

Oczywiście. To co oni zrobili, jest dużo gorsze, Ale czy w jakiś sposób żeście się do nich nie upodobnili? Myślę że macie tyle inteligencji, żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie. 

Przykro mi tylko, że takimi sprawami muszę się zajmować w dniu, który jest dla mnie na Salonie24 drobnym jubileuszem. Ten jubileusz, to mój wpis numer 2000 na Salonie24. Wszystkim moim czytelnikom, zwolennikom i oponentom, dziękuję za to wspólne prawie 11 lat. 

To kawał czasu. I dla mnie ważne doświadczenie.


Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/ 

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura