Moje przystąpienie do PSL. Sejm RP, Warszawa, 16 października 2018 roku.
Moje przystąpienie do PSL. Sejm RP, Warszawa, 16 października 2018 roku.
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
426
BLOG

Moje polityczne podsumowanie 2018 roku

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki PSL Obserwuj temat Obserwuj notkę 18

Chcę bardzo serdecznie podziękować prezesowi Polskiego Stronnictwa Ludowego, Władysławowi Kosiniakowi - Kamyszowi za to, że dał mi tę wolność, której w Platformie Obywatelskiej dla posłów Fabisiak Biernackiego i Tomczaka, a więc także i dla mnie, zabrakło. Za to, że wyciągnął do mnie rękę. Wierzą, że w Nowym Roku czeka nas wspólnie jeszcze wiele ekscytujących politycznie momentów.

Pozwolę sobie dokonać krótkiego, politycznego podsumowanie roku. Trochę ogólnopolskiego, a trochę osobistego. Uważam że w mijającym roku najważniejsze były trzy wydarzenia:

Pierwsze to wybory samorządowe. Patrząc wynikami do sejmików wojewódzkich wygrał je PiS. Ale PiS wygrał je w mniejszym stopniu, niż sam się spodziewał i niż spodziewali się obserwatorzy sceny politycznej. To zwycięstwo było zwycięstwem, które pokazało opozycji, że PiS można pokonać. Że można z nim wygrać. I że patrząc realnie w 2019 roku wszystko jest otwarte. PiS też to wie. I dlatego od wyborów samorządowych co i rusz potyka się o własne nogi.

Drugie to obchody 100-lecia wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Od lat My-Poznaniacy i Wielkopolanie, a szczególnie samorządowcy z marszałkiem województwa Markiem Woźniakiem na czele, staraliśmy się przypomnieć całej Polsce o tym jednym, zwycięskim polskim powstaniu. I szło to jak po grudzie. Teraz, w stulecie, chyba wreszcie się nam to udało. O tej rocznicy mówiła cała Polska. I oby tak pozostało także w kolejne rocznice tego wielkiego, wielkopolskiego wydarzenia.

Wreszcie trzecie. Nigdy bym się nie spodziewał w Sylwestra 2017 roku, że rozstanę się z Platformą Obywatelską i że będę senatorem PSL-u. Tak się ułożyło. Tak wyszło. Jeśli miałem być w zgodzie z samym sobą i własnymi przekonaniami. W tym miejscu chcę bardzo serdecznie podziękować prezesowi Polskiego Stronnictwa Ludowego, Władysławowi Kosiniakowi - Kamyszowi za to, że dał mi tę wolność, której w Platformie Obywatelskiej dla posłów Fabisiak Biernackiego i Tomczaka, a więc także i dla mnie, zabrakło. Za to, że wyciągnął do mnie rękę. Wierzą, że w Nowym Roku czeka nas wspólnie jeszcze wiele ekscytujących politycznie momentów.

Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl

www.facebook.com/flibicki


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka