W Raporcie Końcowym "Przebieg lotu"str.215 jest napisane, cyt.
"O godz.6:40:54/na wys.66 mRW(23m nad poziomem lotniska, 1538m od progu pasa) przy prędkości 277km/h wystąpiła sygnalizacja niebezpiecznej wysokości ustawionej na wysokościomierzu radiowym)"
W czasie (według osi czasu Artiego) pomiędzy 8:32:43 a 8:32:47 jest moim zdaniem w CVR rozmowa wskazująca na ustawienie RW na 65 metrów.
Co biegli odczytali w najnowszym stenogramie w tym czasie?Ano... w sumie prawie nic.Odczytano jedną wypowiedż, i to błędnie-"Jedziemy w chwili gdy". Dokąd miała jechać załoga?;)
Spójrzmy:
8:32:41,3 - [AZS]
8:32:44,3 - [dwa niskie odgłosy]
8:32:45,6 - Jedziemy w chwili gdy
i dalej dopiero
8:32:54,2 - Kurs lądowania
Tu mój odczyt fragmentu CVR z czasu 8:32:43 -8;32:47, poniżej załączam pliki dżwiękowe(wyciągnięty dżwięk, odszumione, pliki w wav, nie trzeba pobierać , można tylko odsłuchać). We fragmencie tym słychać kilka alarmów, ale nie wiem niestety czego mogły dotyczyć:(
Wasz odsłuch może być oczywiście inny, nie myli się tylko ten co nic nie robi;)
- Jakie jest MD(H)? - (na końcówkę nakłada się kolejna wypowiedż, więc nie jestem pewna czy jest tu H czy A-czyli MDH lub MDA),są tu tęgie głowy na S24, które pewnie wskażą prawidłową odpowiedż;)
- 50 RW-u- /wypowiedz wcześniejsza nakłada się na tę/frazy wypowiedziane przez dwóch mężczyzn prawie równocześnie
- Dolicz jar.
- Dodaj 15
- 65
Czy piloci w tym momencie popełnili jakiś błąd? Nie wiem.
Tu ten fragment:
http://uploadfile.pl/pokaz/1395042---4tly.html
Jeśli już posłuchaliście, pewnie powiecie, ale galimatias, co ona tam słyszy?;))
Więc teraz po kolei:
Fraza 1 - "Jakie jest MD(H)?"
http://uploadfile.pl/pokaz/1395043---6oz7.html
Fraza 2 - " 50 RW-u"
http://uploadfile.pl/pokaz/1395071---myfj.html
Fraza 3 - "Dolicz jar"
http://uploadfile.pl/pokaz/1395074---wzbh.html
Fraza 4 - "Dodaj 15"
http://uploadfile.pl/pokaz/1395076---8kjo.html
Fraza 5 - "65"
http://uploadfile.pl/pokaz/1395106---hf3q.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1395092---bkt5.html
A tu frazy:
- Dolicz jar
- Dodaj 15
- 65
http://uploadfile.pl/pokaz/1395095---fuik.html
Z tych kilku sekund możemy się dowiedzieć, że ani 120 ani 100 metrów nie było granicą minimalną do której mógł zniżyć się Tupolew(?) Ta granica to było 50 metrów i nasi piloci znali przepisy dotyczące minimów dla tego lotniska. Ciekawe co mieli na karcie podejścia, a może i wieża im powiedziała o 50 metrach?(wspominał o tym śp.R.Muś i Wosztyl). Tylko znów pewnie wyciszone gdzieś się błąka te "50 metrów" po CVR;).Hmmm..Więc załoga dodała jeszcze +15 metrów na jar, dlatego RW było ustawione na 65 metrów a nie na 50.Tak?
Ja to tak zrozumiałam. Jeśli się mylę, to mnie oświećcie proszę;)))
Teraz słów kilka o MDA/MDH.
MDA - minimalna wysokość bezwzględna zniżania- Minimum descent altitude- lub minimalna względna zniżania-MDH-Minimum descent height - określona wysokość bezwzględna lub wysokość względna przy podejściu nieprecyzyjnym lub przy podejściu z okrążeniem, poniżej której zniżanie nie może być wykonywane bez wzrokowego kontaktu z terenem.
Kto powyciszał prawie zupełnie w wielu fragmentach CVR frazy załogi i alarmy?
Wot cwaniaczki. Myśleli że nie wyjdzie oszukaństwo?
Dlatego oryginału nie mamy w Polsce, bo wszystko byłoby jasne.
Ps. Proszę Adminów o zamieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".
Inne tematy w dziale Polityka