Karlus Karlus
1379
BLOG

Katastrofa smolenska - Utrata sily nosnej po oderwaniu 15m^2 lewego skrzydla 101-ki

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

W 2018 roku na konferencji Mechanika w Lotnictwie (habilitowany naukowiec WAT-u) Andrzej Krzysiak
Instytut Lotnictwa, Warszawa, wyglosil referat na temat:

"EKSPERYMENTALNE BADANIA MODELU SAMOLOTU TU-154M W SKALI
1:40 W TUNELU AERODYNAMICZNYM"

Referat przyjety zostal dosyc entuzjastycznie, poniewaz uwazam, ze sluchacze (tyz habilitowane) nie dostrzegli zadnych bledow!

a bylo ich dosyc sporo. Oto kilka z nich:

image

Jezeli habilitowany naukowiec opiera swoje wnioski na takich kolosalnych (wiecej niz 100 procentowych) swoich bledach, to nalezy sie powaznie zastanowic nad poziomem polskiej nauki.


Dobrze, ze ten habilitowany naukowiec z WAT nie konstruuje zadnych pojazdow, czy maszyn latajacych.


Update 17.07.2020 13:40

Dla tych czytelnikow, ktorzy chcieliby podwazyc to co napisalem w notce przedstawie jeszcze raz schemat z tabelami i obliczeniami ktore opublikowalem 27.07.2017 (czyli rok wczesniej od referatu habilitowanego)

image

https://lh3.googleusercontent.com/A9vLF8FemvXAlMMJja4zZamtyHJUwrr1M2ohrpnDcd4J1tL5hl1rX0xmDGeqqci-ZsmZA6aGrX9H840TSg=w1920-h2175

w gornej tabeli znajduja sie wyniki obliczen sily nosnej, momentu sily M na obydwu skrzydlach i roznicy sumy tych momentow na prawym i lewym skrzydle tuz po urwaniu lewej koncowki na feralnej brzozie.

Na dolnej tabelce sa obliczone przyspieszenie obrotowe, predkosc obrotu oraz calkowity kat obrotu samolotu wokol jego osi podluznej X na podstawie 32 obliczen w tabelce gornej odpowiadajacym krok po kroku (0,125 sekundowym) obliczeniom wartosci przyspieszenia obrotu!

Sprawdzeniem poprawnosci moich obliczen jest ich fantastyczna zgodnosc z wartosciami kata roll z wykresu z raportu MAK!

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka