Karolina Nowicka Karolina Nowicka
292
BLOG

Kiedy prawa kobiet zostaną potraktowane poważnie?

Karolina Nowicka Karolina Nowicka Społeczeństwo Obserwuj notkę 83


Mamy dwudziesty pierwszy wiek, proszę państwa! Niestety, kobiety wciąż cierpią przy porodzie, gdyż odmawia im się przysługującego im prawnie znieczulenia. Ja sama wspominam to „wydarzenie” bardzo źle. Potworny ból, niegrzeczne położne (pielęgniarki?), a potem paskudne zakażenie, na które dopiero jedna pani mi pomogła, bo lekarze dawali jedynie (niedziałające) zastrzyki przeciwbólowe. Między innymi dlatego nie zdecydowałam się na drugie dziecko. Bo po co bezsensownie cierpieć? Polska to w PEWNYCH aspektach kraj prymitywny, odrażający, durny. Nie zasługuje na przyszłe pokolenia.

Podobno ma się to zmienić. Każda kobieta ma mieć dostęp do znieczulenia. Podobno. Ja w to jednak za bardzo nie wierzę. Polska służba zdrowia to skorumpowany, źle zarządzany moloch, w którym dobrzy są co najwyżej pojedynczy fachowcy, a większość to jedno wielkie gówno. Posprzątać tę stajnię Augiasza może tylko silny i gotowy do wprowadzenia zmian rząd. Zawód lekarza powinien znów stać się elitarny, ale na zasadzie honorowej służby społeczeństwu.

Natomiast tych rodaków, którzy kręcą nosem na „kaprysy” kobiet i uważają, że poród musi boleć, uważam za tępe bydło, któremu życzę, by zostali tak potraktowani, jak wiele mam na porodówkach. Może straszliwe męki przyczynią się do wzrostu szarych komórek w ich zacofanych łepetynach.


Miłośniczka przyrody, wierząca w Boga (po swojemu) antyklerykałka, obyczajowa liberałka. Lubię słuchać audiobooków, pisać na Salonie, rozmawiać z ludźmi w Necie. W życiu realnym jestem odludkiem, nie angażuję się społecznie, właściwie to po prostu spokojnie wegetuję, starając się jakoś uprzyjemnić sobie tę swoją marną egzystencję. Mało wiem i umiem, dlatego każdego, kto pisze sensownie i merytorycznie bardzo cenię. Z kolei wirtualne mądrale, które wiedzą jeszcze mniej ode mnie, ale za to uwielbiają kłótnie i nie stronią od ad personam, traktuję tak, jak na to zasługują.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo