Fot. Teraz Polska
Fot. Teraz Polska
Krzysztof Przybyl Krzysztof Przybyl
72
BLOG

O sporcie i biznesie na przykładzie Lubelszczyzny

Krzysztof Przybyl Krzysztof Przybyl Gospodarka Obserwuj notkę 1
23 września w Lubelskim Centrum Konferencyjnym odbył się kongres „Sport, Biznes, Samorząd”, zorganizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Była to doskonała okazja do prezentacji siły lubelskiego sportu: sportowców i klubów sportowych mających siedziby na terenie województwa lubelskiego, którzy odnoszą spektakularne sukcesy w rozgrywkach krajowych i międzynarodowych.

Podczas Kongresu odbyły się liczne debaty i panele dyskusyjne. Miałem przyjemność wziąć udział w debacie „Siła współpracy: samorząd, biznes i media w rozwoju sportu”, moderowanej przez znaną dziennikarkę sportową Aldonę Marciniak. Wśród dyskutantów byli: Julia Szeremeta (pięściarka, wicemistrzyni olimpijska i wicemistrzyni świata); Jarosław Stawiarski (marszałek Województwa Lubelskiego); Piotr Pilch (wicemarszałek Województwa Podkarpackiego); Wiesław Kozieł (wiceprezes Polskiej Ligi Siatkówki S.A.); Radosław Piesiewicz (prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego); Jacek Wysokiński (prezes LUK Wysokiński Sp.k.).
Debata pokazała jak ważna jest synergia środowisk sportowych, samorządowych i biznesowych dla wzajemnego rozwoju.

Relacje pomiędzy sportem a biznesem powinny być budowane na zaufaniu i wspólnych wartościach

Bez polskiego biznesu nie byłoby sportu. Nie byłoby również programu „Teraz Polska”, który dla 90% konsumentów w Polsce jest wyznacznikiem wysokiej jakości i polskiego pochodzenia.

Od wielu lat staramy się mówić i jednocześnie zachęcać naszych Laureatów do współpracy z szeroko rozumianym środowiskiem sportu. Jest wiele przykładów na to, że taka współpraca przynosi wiele wymiernych korzyści - zarówno wizerunkowe, jak i czysto ekonomiczne.

Nie jest tajemnicą, że najlepsza współpraca to ta, oparta na silnych korzeniach. Ważne są wspólne cele i wartości pomiędzy sponsorem, sportowcem oraz kibicami, którzy nie powinni być tylko „odbiorcami” przekazu marketingowego, ale aktywnymi uczestnikami relacji sponsor-sport-kibic. Dla kibiców ważna jest również świadomość, że sponsor angażuje się w działania dla miejscowej społeczności. Z opinii naszych Laureatów, wspierających polski sport od lat, wynika również, że współpraca na tej płaszczyźnie to również świetna przestrzeń do rozwoju relacji biznesowych, networkingu, spotkań z partnerami, klientami i inwestorami.

Samorządy, biznes i media to trwałe fundamenty dla rozwoju nie tylko sportu, ale i wielu innych inicjatyw.

Julia Szeremeta i Kamila Lendzion - Promotorkami Polski z Lubelszczyzny

Razem Marszałkiem Jarosławem Stawiarskim miałem honor wręczyć statuetki „Promotor Polski” 2025 z Lubelszczyzny. Są to wyróżnienia ustanowione przez Fundację w 2017 roku, które mają na celu promocję osób przyczyniających się do budowania pozytywnego wizerunku Polski w kraju i za granicą. W Lublinie statuetkę otrzymała wicemistrzyni olimpijska w pięściarstwie Julia Szeremeta.  Jej pasja, talent i konsekwencja sprawiają, że coraz głośniej mówi się o Polsce w świecie kobiecego boksu. Drugą laureatką została Kamila Lendzion, dyrektorka Opery Lubelskiej, ceniona śpiewaczka i menedżerka kultury. Jej wizja i zaangażowanie sprawiły, że Opera Lubelska jest dziś rozpoznawalną marką kulturalną, budującą prestiż polskiej sceny artystycznej.

Uważam, że sport i kultura to dwa obszary, które w wyjątkowy sposób promują Polskę i Polaków. Sukcesy Julii Szeremety dowodzą, że polscy sportowcy prezentują najwyższy poziom, a dzięki swoim talentom i determinacji sięgają po najwyższe laury. Z kolei działalność Kamili Lendzion pokazuje, jak ogromną rolę odgrywa kultura w budowaniu tożsamości i pozytywnego wizerunku danego regionu i całego kraju. To dla nas zaszczyt, że możemy nagrodzić takie osobowości.

Krzysztof Przybył jest prezesem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, znanej od ponad trzydziestu lat jako organizator konkursu „Teraz Polska”. W ramach tej inicjatywy wyróżniono setki polskich firm, oferujących najlepsze produkty i usługi, które dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym wyróżniają się na rynku oraz mogą być wzorem dla innych. Cel Fundacji to promocja dobrych, polskich marek, a jednocześnie przyczynianie się do wzmacniania marki Polska w Europie i na świecie.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Gospodarka