Momotoro Momotoro
54
BLOG

Rekolekcje motocyklowe Mogilno 2019.

Momotoro Momotoro Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Jestem świadkiem powstawania nowej tradycji w moim życiu, czyli rekolekcje w drodze na motocyklu. Tak jak na zeszłorocznej majówce pojechałem trochę odetchnąć od teraźniejszości i pomyśleć o przyszłości.

A wszystko zapowiadało się pogodnie i w miarę ciepło. Coś tam w prognozie pogody było o zimnie i deszczu, ale sobie pomyślałem, że raczej nie będzie źle. 30 kwietnia wpierw pojechałem do Poznania tak, żeby zawitać do znanego miejsca i znanej mi osoby. 1 maja jechałem już do Mogilna. Na miejscu pogoda była tak jak na poniższych zdjęciach:)

image


image


image


image

Każdy kolejny dzień był bardzo podobny. Zaczynaliśmy od Jutrzni i Mszy Świętej, później śniadanie. Po śniadaniu ruszaliśmy w drogę i wracaliśmy na obiad lub obiadokolację. Gdzieś pomiędzy pojawiły się Nieszpory, a o 21 Apel Jasnogórski i Kompleta. Dalej będę pisał już tylko o wyjazdach i konferecjach.

Czwartek 2 maja - czyli zwiedzanie Katedry Poznańskiej oraz wysłuchanie pierwszej konferencji.

image

Na początek wysłuchaliśmy dwa utwory grane na organach. Jednym z nich była Alleluja z Mesjasza Haendla.

image

Dzięki uprzejmości jdengo z kapłanów tam posługujących mogliśmy obejrzeć podziemia katedry.

image


image


image


image

Odwiedziliśmy również miejsce pochówku biskupów poznańskich.

image


image



image


image


image

Zwiedziliśmy również kaplice boczne znajudjące się w Katedrze.

image


image


image

Zobaczyliśmy z bliska również ołtarz, który ma formę poliptyku.

image

Koniec zwiedzania to kaplica, w której pochowani są (podobno) Mieszko i Bolesław Chrobry.

image


image

Pierwszą konferencję wysłuchaliśmy w kaplicy Serca Jezusowego. Podstawą jej były wersety 13-29 7 rozdziału Ewangelii wg. Św. Mateusza,  "Panie, co mi dolega?"

image


image

Kolejnym przystankiem tego dnia były Pola Lednickie.

image


image


image

Ogrzaliśmy się przy posiłku, a później pojechaliśmy do Biskupina.

image


image

Piątek 3 maja. Plan na ten dzień przewidywał Drogę Krzyżową w Pakości, ale ze względu na okoliczności nasza wizyta zakończyła się na zwiedzaniu, ale i na wysłuchaniu konferencji opartej na wersetach 54-62 22 rozdziału Ewangelii wg. Św. Łukasza,  "Panie, zgrzeszyłem...".

image


image


image


image

Po powrocie do Mogilna zwiedziliśmy podziemia klasztoru.

image


image


image


image

Sobota 4 maja. Dzień deszczowy i dość zimny, dlatego też tym razem trochę odpuściłem i pojeździłem jako pasażer...  w samochodzi:). Pierwszy przystanek Strzelno.

image


image


image


image


image


image


image

Drugim zaś Gniezno i zwiedzanie Katedry.

image

Kolejną konferencję wysłuchaliśmy po powrocie. Jej źródłem były wersety 18-20 18 rozdziału Ewangelii wg. Św. Mateusza  "Panie, jesteśmy razem..."

Niedziela 5 maja.
Dzień powrotu ale i dzień niesamowicie dobrej pogody, tzn. zaczęło świecić słońce:). Ostatnią konferencję wysłuchaliśmy po śniadaniu. Jej tłem były wersety 15-19 21 rozdziału Ewangelii wg. Św. Jana "Panie, Ty wszystko wiesz...".

Drogi powrotne są różne, nie raz dość wyboiste:)
image

Bogu niech będą dzięki!:)
Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo