Momotoro Momotoro
48
BLOG

Co się w sercu kryje cz.26

Momotoro Momotoro Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Fragment z Ewangelii (Łk 12, 54-59)

"Jezus mówił do tłumów: «Gdy ujrzycie chmurę podnoszącą się na zachodzie, zaraz mówicie: „Deszcz idzie”. I tak się dzieje. A gdy wiatr wieje z południa, powiadacie: „Będzie upał”. I bywa. Obłudnicy, umiecie rozpoznawać wygląd ziemi i nieba, a jakże chwili obecnej nie rozpoznajecie? I dlaczego sami z siebie nie rozróżniacie tego, co jest słuszne?
Gdy idziesz do sprawującego władzę ze swym przeciwnikiem, staraj się w drodze dojść z nim do zgody, by cię nie zaciągnął do sędziego; a sędzia przekazałby cię dozorcy, dozorca zaś wtrąciłby cię do więzienia. Powiadam ci, nie wyjdziesz stamtąd, aż zwrócisz ostatni pieniążek»."


Zwrócić ostatni pieniążek. Oddać całkowicie swój dług? Długu tego nie da się spłacić, nawet daniem swojego życia, nawet daniem  nowego życia. Życia, które się zaczyna cały czas, cały czas się odnawia, nie obumiera. Czy moje życie jest takie? Czy staram się, by nie obumarło, skamieniało? Czy staram się, by było ono prawdziwe, piękne, uczciwe i proste? Czy staram się, żeby po prostu żyć, a nie znajdować 1000 sposobów, by egzystować jak umarły? Dlaczego tak od tego wszystkiego uciekam? Dlaczego odkładam na później wszystkie ważne dla mnie pragnienia i relacje? Dlaczego rozdzieram na pół każde cierpienie? Żeby było go więcej? Żeby przez to nie było widać innej rzeczywistości?

A przecież to wszystko co dobre, jest na wyciągniecie ręki. Mogę czerpać dobro, nawet z cierpienia, by żyć, by oddychać pełnym płucem, pełnym życiem, pełnym zbawieniem. Przestać się kryć, przestać się łamać, zacząć budować i odkrywać, nawet największe tajemnice. Jezu chcę!

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo