Plakat z filmu "Czarny piątek". Fot. Materiały prasowe
Plakat z filmu "Czarny piątek". Fot. Materiały prasowe

Jaś Kapela wystąpił w reklamie. Firma odwołała emisję filmu i przeprasza klientów

Redakcja Redakcja Popkultura Obserwuj temat Obserwuj notkę 43
"Czarny piątek" to tytuł horroru, jaki wyprodukował sklep x-kom z okazji Black Friday. Scenariusz filmu napisał Jaś Kapela, który również wystąpił w reklamie. Ale to właśnie z jego powodu firma odwołała emisję filmu. Co się stało?

x-kom złożył propozycję Kapeli

x-kom to sieć sklepów komputerowych oferująca urządzenia elektroniki użytkowej. Jaś Kapela, poeta, publicysta i influencer powiedział, że sklep sam zgłosił się do niego z propozycją. 

- Sam byłem zdziwiony, że x-kom mi złożył taką propozycję. Kiedy ich zapytałem, czemu akurat ja miałbym napisać ten scenariusz, odpowiedzieli, że ich zdaniem mamy bardzo podobne poczucie humoru i estetyki. Hehe. I to bardzo miłe, że z zasady bezduszne korporacje potrafią docenić taką antykapitalistyczną twórczość jak moja - komentował w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl.

Horror "Czarny piątek" - o czym jest

Horror "Czarny piątek" opowiada historię kilku influencerów, którzy postanawiają wybrać się na wspólny wyjazd za miasto. Na miejscu okazuje się, że muszą mierzyć się z nieoczekiwanymi skutkami globalnego ocieplenia. Sprzęty elektroniczne oszalały - czytamy w opisie.

Główne role w filmie zagrali influencerzy: Kinga Kujawska, Żaneta "Shiianah" Łojas, Piotr "Ziemniak" Latała oraz Karol "Hutson" Hutny. Demonicznego recepcjonistę kurortu zagrał natomiast Jaś Kapela. Film powstał na terenie Forest Escape, czyli pokoju zagadek na świeżym powietrzu.

Firma odwołuje emisję filmu

Premiera horroru "Czarny piątek" zaplanowana była na czwartek 25 listopada. Film miał zostać wyemitowany na kanale YouTube x-komu około godziny 23:40, jednak jego premiera została odwołana. Z sieci zniknął również trailer. 

"Powodem tej decyzji jest błędny wybór, przez nas, jednego z uczestników projektu. Decyzja o zaangażowaniu Jasia Kapeli była nieprzemyślana i niepoparta wystarczającą analizą. Działania i idee, które prezentuje Jaś Kapela, są sprzeczne z wartościami naszej firmy i stanowczo się od nich odcinamy. Obiecujemy, że wprowadzimy zmiany, które uniemożliwią wystąpienie podobnej sytuacji w przyszłości. Bierzemy odpowiedzialność za nasz błąd. Przepraszamy" - czytamy w oświadczeniu firmy x-kom.

Jaś Kapela uważa się za "poetę wyklętego"

Co mogło być powodem takiej decyzji? W przeddzień emisji "Czarnego piątku" Jaś Kapela opublikował wpis atakujący Straż Graniczną, nawiązujący do sprawy Barbary Kurdej-Szatan. - ej, ja też obrażam @Straz_Graniczna prawie codziennie i nikt mnie nie zwalnia - napisał 24 listopada publicysta.

Na wieść o wycofaniu emisji reklamy Kapela stwierdził, że jego horror okazał się "tak strasznie antykapitalistyczny, że aż zakazany", i przyjął postawę męczennika.


Z okazji Czarnego Piątku w sklepach z grupy x-kom w promocyjnych cenach będzie ponad 100 tysięcy sztuk produktów.

ja

Czytaj także:


Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura