Michał Jaworski Michał Jaworski
229
BLOG

Wspomnień szambo

Michał Jaworski Michał Jaworski Polityka Obserwuj notkę 18

Notka na okoliczność dziesiątej rocznicy dnia, w którym napisałem "walcie się z płotem".

Po prawdzie to napisałem "Kiedy dr Nowaczyk mówi "my" to nie mówi o mnie" ale całkiem słusznie zostało to odczytane jak wyżej. Napisałem to dwa dni po tak zwanej debacie ekspertów Zespołu Parlamentarnego z ...  - trudno powiedzieć kim, ponieważ jak oświadczył chairman Rońda "organizatorzy nie przewidzieli pytań z sali" a nie przewidziano również miejsc siedzących dla drugiej strony.
Jak doszło do napisania przełomowych słów?
W niedzielę na dziewięć dni przed debatą razem z prof. Markiem Czachorem spotkaliśmy się z Antonim Macierewiczem. MC wcześniej przygotował listę swoich wątpliwości do tez głoszonych przez ZP*. Na szybko przygotowałem odpowiedzi na kwestie mnie dotyczące. Nie było to trudne ponieważ już wcześniej temat trajektorii mieliśmy z MC przedyskutowany. Część kwestii według swojej - wydawało mi się, że wiedzy - skomentowałem, iż "wyszly z obiegu" a cześć pozostawiłem ich autorom i to uruchomiło ciąg wydarzeń zakończony dniem, w którym wybiło szambo. Namówiłem MC do wystąpienia na "debacie" i taki program został rozesłany.
  image

Dzień przed debatą miała odbyć się narada prelegentów, mnie powiadomiono w ostatniej chwili więc umówiłem się na uczestniczenie przez internet. Narada to był pic na wodę - po drugiej stronie był "profesor" Nowaczyk  z żoną i na chwile włączył  się Macierewicz a chodziło wyłącznie o to, żebym zatelefonował do MC, że nie weźmie udziału ponieważ - jak to ujął "profesor" - jest niewiarygodny. (Poprzednio "profesor" o Naszym Dzienniku, do którego przez cały dzień pisałem polemikę z dr M.Laskiem a M.Dabrowski uzgodnił z Macierewiczem  powiedział, że jest manipulowany więc tekst nie ukazał się).
image

Oczywiście odmówiłem a z MC, do którego zadzwoniłem, uzgodniliśmy, że na UKSW jednak pojawimy się.
Tak więc następnego dnia najpierw przy próbie skontaktowania się z Nowaczykiem postawna blondynka omal nie połamała mi rąk, potem z cierpieniem wysłuchiwałem Biniendy, że dźwigary "referencyjnie" mają 12mm ale nie wiadomo czy nie przerdzewiały, ze zdziwieniem Berczyńskiego opowiadającego ze swadą, że według przepisów FAA tupolew nie mógł wykręcić półbeczki, z rozweseleniem dialogu Biniendu z Rońdą "zaraz spadnie - poleci dalej" aż nadszedł ten moment kiedy "profesor" Nowaczyk jako część swojego kazania wygłosił mój króciutki referat, którego skrypt zostawiłem u Macierewicza a on go pospolicie za3,14erdolił i na dodatek s3,14ierdolił. Wtedy już wiedziałem, że za chwilę wsiądę do pociągu więc trzeba podpowiedzieć chairmanowi, że pora na obiad.
image

Nowaczykowi i Macierewiczowi powiedziałem, że Nowaczyk ma dobę na dokonanie sprostowań. Dołożyłem drugą i napisałem, żeby się walili.

Nowaczykowie wymyślili dwie sprzeczne ze sobą  koncepcje udzielania swoim akolitom wyjaśnień sytuacji:
- że to mnie wywalono, co leżało w oczywistej sprzeczności z faktami, iż to ja napisałem wspomnianą wyżej notkę oraz z tym, że mam świadków w osobie MC oraz samego Macierewicza,- że przekazałem MC referat, co leżało w sprzeczności z wydrukowanym programem a poza tym mnie nie przyszłoby do głowy  coś tak obraźliwego wobec MC. Nowaczykowi przyszłoby, co wyjaśnia zakończenie kolejnego zdania.
image

Skupienie się na prawach autorskich wtedy wydawało mi się najważniejsze ponieważ świat nauki powinien na to być wrażliwy. Dzisiaj, kiedy wyszło na jaw, że tak zwani naukowcy z podkomisji - Binienda i Nowaczyk permanentnie przeinaczają raport NIAR naruszając tym prawa autorskie osobiste myślę, że dla tych indywiduów miarą ich pozycji naukowej i moralności jest odwrotność odległości od Macierewicza.

Tu dygresja - również w sprawie Tab. 4 pisałem do członków Komitetu Naukowego konferencji o nieumieszczanie mojego nazwiska ponieważ teza nie ma pokrycia w moim referacie jednak zacne grono utytułowanych pomyleńców umieściło ją ponownie jako Tab. 2 w podpisanym przez siebie dokumencie końcowym.

 Tak więc zamiast próby jakiegokolwiek załagodzenia Nowaczykowie napuścili na mnie swoich hejterów.
image
image


Gini nadal pisuje na S24 ale nie wiem czy wyczołgała się z rynsztoka.

Molik alias Nurni zgodnie z zapowiedziami Teodora został zaproszony na wykłady do Londynu i wykłada tam kupy z pisuarów, czym chwalił się na Twitterze.

Dzień po "debacie" "profesor" Nowaczyk dokonał  odkrycia, że skoro w TAWS 38 jest zapisane przechylenie równe 0 stopni to samolot nie mógł wykonać beczki po czym przestał blogować.

Dzieła Biniendy przestały być reklamowane na S24 po tym, kiedy bloger Markowski zareklamował jego tak zwaną "symulację bielską". Nie wystąpił w ostatnim odcinku serialu podkomisji.

Marek Dąbrowski - obok mnie i "profesora" Nowaczyka jeden z "trzech amerykańskich uczonych" współpracujących z zespołem Macierewicza - przez długi czas po dniu, w którym wybiło szambo, konstruował pułapki na mnie aby w końcu przerzucić się na kapowanie na podkomisję. W internecie już nie pisuje ale o podkomisji miałby dużo do powiedzenia i pewnie powie - prokuratorom jako świadek koronny. 

Drogi Wacek odleciał do Ameryki.

Antoni Macierewicz ma dwa niewykluczające się wyjścia - może mówić, że działał na polecenie Kaczyńskiego i rządu lub, że okłamywał go Binienda ponieważ z treści umowy z NIAR wynika, że to Binienda ze strony podkomisji odpowiadał za współpracę z NIAR.


_______________________________
* Takie wątpliwości pokazywały się od niemal samego początku:
image
image

Jeżeli ktoś rozpozna się pod inicjałami to jest proszony o udawanie, że tak się nie stało:)
Na mój adres mailowy tu podany proszę nie wysyłać wyzwisk i gróźb ponieważ już dawno nie korzystam z niego.  

Bardzo były fizyk teoretyk, do 1982 pracownik naukowy. Autor referatu na I Konferencji Smoleńskiej. Dzisiaj sam zdziwiony, skąd w tym temacie i miejscu się znalazł. Archiwalne notki: http://mjaworski50.blogspot.com/ Odznaczony Krzyżem Wolności i Solidarności ale też podejrzany o przynależność do niedorżniętej watahy współpracowników gestapo.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka