quwerty quwerty
853
BLOG

Jedna z większych zagadek "katastrofy" w Smolensku: rurka ze złomu w wirniku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

  Tylko trzech blogerów to zauważyło.

Prawdopodobnie w Polsce - nie więcej  niż  5 ( słownie  : pięć) osób.

 Pozostali albo uważają, że ta rurka ze złomu jest częścią  silnika odrzutowego albo  nie interesuje ich to.

Komisja Laska  wzięła  tę rurkę  za cześć  silnika.

Podkomisja nie zainteresowała się.


 A tymczasem  rzecz jest banalnie  prosta.

Jest  jedna jednoznaczna cecha, wg której można na pierwszy   rzut oka  rozpoznać czy jest  to część  silnika  odrzutowego  czy jakaś rurka ze złomu.


Otóż..

..  części  silnika odrzutowego  mają metaliczną  powierzchnię ,gdyż  są to  precyzyjnie wykonane  elementy  ze stali  i stopów;

rurka która pokryta jest grubą warstwą  tlenków  żelaza, np. tzw.  zgorzeliny walcowniczej- nie jest  częścią silnika  - a taka  właśnie rurka tkwiła w otworze  wirnika  na wrakowisku w Smoleńsku

  Ponieważ  aktualnie nie  można już  publikować zdjęć)    co do których  nie  ma się praw  autorskich ( pojawia się  komunikat by potwierdzić  posiadanie  takich praw)  podam  stosowne linki  , które  prowadzą  do stosownych zdjęć:


1.  rurka ze złomu  pokryta  zgorzeliną  walcowniczą tkwiąca  w wirniku  na wrakowisku w Smoleńsku:

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/itwl/silnik1/20100412087.jpg

 zbliżenia  pokazałem w notce:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/838711,jak-zespol-laska-rurke-ze-zlomu-wzial-za-czesc-tu-154


2. a teraz  dla porównania  rurka  konstrukcyjna silnika  tkwiąca w wirniku:  powierzchnia  rurki metaliczna  i gładka:

( drugie zdjęcie  od góry w tym artykule)

https://www.flightglobal.com/aerospace/fatigue-cracking-in-turbine-blade-led-to-as355-f1-engine-failure/137211.article

Podobne:

https://aviationvoice.com/wp-content/uploads/2016/05/Safran-and-KLM-EM-to-Create-Joint-Venture-for-Aircraft-Engine-Parts-Repair-1200x900.jpg

https://www.hitachi-metals.co.jp/e/yss/img/ourproduct/photo_03_001_l.jpg


Uzupełnienie:

  I  druga  jednoznaczna  cecha pozwalająca  rozróżnić  , czy mamy  do czynienia  z  rurką  konstrukcyjną  silnika, która  pekła  (by)  w trakcie  rozpadu  silnika ,  czy  jest to rurka ze złomu.

   Jest  to wygląd  przełomu:

- jeżeli mamy do czynienia  z pęknięciem rurki stalowej  to przełom  jest  metaliczny, błyszczący , nierówny powierzchnia nie jest  gładka  gdyż przełom  odzwierciedla  ziarnistą  strukturę  stali; tak jak na tym zdjęciu:

https://image.shutterstock.com/image-photo/brittle-fracture-tubing-during-questioning-600w-783399295.jpg

 świeży  przełom  jest  zawsze  błyszczący, tak jak np. tu

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTadCXxzckjAkfPIO0SOUuNFkTgufqPO3Brcw&usqp=CAU


- jeżeli  powierzchnia końcówki  jest pokryta  warstwą  tlenków  i   jest równa, symetryczna  to nie jest  to przełom tylko  efekt  obróbki  mechanicznej   i to w dość  odległym  czasie  liczonym  co najmniej w tygodniach

i ma to miejsce w przypadku  rurki na  wrakowisku  w Smoleńsku


Dziękuję  za uwagę.







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka