..loga.
Profesor astrofizyki , Paweł Artymowicz tym razem usiłuje udawać autorytet w dziedzinie psychologii i znów oczernia pilotów-
- przy czym warto zauważyć - NIGDY - nie skrytykował, nie oczerniał ..MAK; to jego priorytet: bronic za wszelką cenę kłamstw i konfabulacji MAK.
Tym razem napisał w notce:
Oto wnioski specjalistów państwowych:
Piloci mieli poczucie zagrożenia wynikającego z trudnych warunków pogodowych. Trudno wyjaśnić, dlaczego nie odeszli na 2gi krąg.
Z dużym prawdopodobieństwem obniżona była autonomia ich decyzyjności.
Prawdopodobnie działając pod wpływem sugestii zewnętrznych (presja osoby w kokpicie, niezależnie od słów które wypowiedziała; niejednoznaczne sugestie pilotów jaka-40) piloci wykazali się obniżoną asertywnością
Byli nadmiernie ukierunkowani na wykonanie zadania.
Nic dodać, nic ująć.
Czyżby ?
Jakoś nigdy nie napisał nic o obniżonej asertywności Laska, na którego presję wywierał Miller.
https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/1079039,69-autentycznosc-smolenskiego-cvr-ocena-presji-zewnetrznej-i-asertywnosci-pilotow
Przecież polscy psychologowie wykluczyli narrację MAK jakoby piloci byli pod tak duża presją
że się kompletnie zapomnieli i przestali myśleć nie tylko o bezpieczeństwie swoim i pasażerów , że zanikł w nich instynkt życia !!
Polscy odczytywacze CVR skompromitowali się wpisując do stenogramu bzdurne , rzekome wypowiedzi - sugerujące przebieg wypadków..
np.
Zmieścisz sie śmiało
cóż niby miało to oznaczać ?
Piwko a ty nie pijesz ?
fantastico i to z fryko
i wreszcie:
Faktem jest , że musimy to robić aż do skutku
to chyba chodzi o to co mieli robić odczytujący zapisy...
może musieli tak robić , aby "odczytać" tekst który obciąży załogę Tu-154
Jakie naprawdę były zapisy w CVR - jako całość - nie wiemy
ponieważ bardzo wiele fraz nie została odczytanych
prawdopodobne jest zaszumienie przez specjalistów rosyjskich pewnych fraz
i inne operacje techniczne przy "odczycie:
oraz np.
Tutaj ciul powie nie ma lekko
albo:
od 8:17:20 do 8:17:24
6 dropoutów i kwestia niezrozumiała
[dropout 5/5, złe przyleganie taśmy do głowicy] **
od 8:21:48 do 8:2:04
6 droputów i 1 kwestia niezrozumiała
itd
itd