To dłuuga lista.
Wybrane, niektóre naprawdę ciekawe...
Takie rzeczy NIGDy
1. Czarna skrzynka leżącą luzem ( do jej wyrwania potrzeba przeciążeń grubo ponad 100 g)
2. Przeciążenia 100g .
3. Wszyscy na pokładzie zginęli.
( jest tylko jeden podobny przypadek, ale :stopień zniszczenia kadłuba znacznie mniejszy niż w Smoleńsku, zginęli wszyscy na pokładzie – ale brak dostępnego raportu , badanie , śledztwo objęte tajemnicą państwową, katastrofa w górach, ekipa ratunkowa dotarła po kilku godzinach).
4. Brak bruzdy w miękkiej ziemi - brak tzw. „impact point „ - czyli śladu pierwszego zderzenia kadłuba z podłożem, szczególnie że uderzenia było tak potężne , że samolot rozleciał się nieproporcjonalnie do parametrów zderzenia z podłożem. Niezgodność z prawami fizyki.
5. Rozkawałkowanie samolotu w drobny MAK.
6. Rozkawałkowanie nawet foteli !!
a także inne precedensy
7. Równe obcięcie końcówek skrzydła lewego i prawego !!!
8. Czerwone trumny zwożone na wrakowisko.
9. Rekord świata w szybkości rzekomo wykonanych sekcji zwłok ( i nie dopuszczenie do nich polskich prokuratorów).
10. Rozpad silnika - wyrwane wirniki - przy tych parametrach zderzenia to się nie zdarza.
11. Dezinformacja w sprawie czasu zdarzenia - gdy ma ono miejsce tuż przy lotnisku; nigdy coś takiego nie miało miejsca.
12. Udane rozpoczęcie manewru go-arond z wysokości poniżej 15 ma nad poziomem podłoża; gdy absolutne minimum dla tych parametrów to 30 m!!
13. Sporo napompowanych kamizelek ratunkowych - gdy metalowa konstrukcja rwała się na strzępy.
14. Zniknięcie rejestratora K3-63
Tymczasem w zamachu na Prezydenta Mozambiku , który leciał samolotem Tu-134 a samolot zderzył się z podłożem przy z większej prędkości niż Tu-154 taki sam rejestrator - ocalał !!
- i to w dobrym stanie !!!
****
Zniknięcie rejestratora K3-63
Ważny dodatek:
Kolejna katastrofa o parametrach zderzenia znacznie ostrzejszych niż w Smolensku, w której w bardzo dobrym stanie przetrwał rejestrator K3-63 i dostarczył cennych danych do analizy jej przebiegu:
samolot AN-24
Начиная с момента 7ч 02мин ЗОсек, самописец КЗ-63 зарегистрировал резкое, в течение 0.8сек, уменьшение значения перегрузки до -1.5ед., что полностью совпадает с записью МСРП-12-96, и последующее увеличение до 3.Вед. за 4.5сек. Дальнейшая регистрация перегрузки носит циклический характер с периодом 6...7сек и амплитудой от -2.2ед. до +4ед. (Заключение НТЦ). Аналогичный характер имеет и запись приборной скорости, амплитуда колебаний зарегистрированных значений которой составила от -200 км/ч до 450 км/ч с тем же периодом. Регистрация самописцем барометрической высоты носит аналогичный предыдущим параметрам колебательный характер с пиками, соответствующими периоду 6...7сек.
По зарегистрированным значениям можно сделать вывод о снижении ВС с высоты Нб~ 6000 м до 1600 м с вертикальными скоростями около 80...90 м/с
itd.
prędkość zniżania osiągneła 80-90 m/s
http://www.airdisaster.ru/reports.php?id=12
Komentarze