Narratorzy kłamliwej wersji wydarzeń przesadzili;
nie ma żadnych szans by samolot Tu-154 przeszedł na wznoszenie rozpoczynając manewr na wysokości rzeczywistej rzędu 20 m nad ziemią i prędkości opadania rzędu 7 m/s.
Pisałem o tym w notkach; m,in w
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1095138,niemozliwa-fizycznie-narracja-mak-manewr-odejscia-na-drugi-krag-z-20m
Narratorzy MAK przesadzili, prawdopodobnie w pośpiechu popełnili gruby błąd - nie uwzględniając podnoszącego się terenu; z drugiej strony chcieli sprowadzić samolot jak najbliżej ziemi aby pokazać, ze niewyszkolona, nieodpowiedzialna załoga sama - :szukając ziemi" wprowadziła sie w sytuację bez wyjścia ( propagandowo..) ..przecież wg tej narracji Tu-154 rozpoczął wznoszenie i gdyby nie mityczna brzoza miałby szansę odejść na drugi krąg.
- Stąd margines Narratorów MAK w zakresie sprowadzenia samolotu tuż nad ziemie nie był duży( może +-/- 5 m):
- za nisko- to samolot by wrąbał w ziemię ( a miał trafić w mityczną brzozę)
- kilka metrów wyżej .. wtedy bez trudu odszedł by na drugi krąg.
Narratorzy MAK tworzący zmyślony opis zdarzenia nie uwzględnili też tego, że eksperci MAK w raportach z innych katastrof, podobnych samolotów podali zupełnie inne opinie na temat możliwości odejścia samolotu na drugi krąg z małych wysokości...
....kolejny przykład:
katastrofa samolotu Jak-42 w 1990 roku;
to podobnej wielkości ( nieco mniejszy, lżejszy) samolot z 3 silnikami w ogonie,
długość 36 m, rozpiętość 35 m,
może zabierać do 120 pasażerów.
Samolot podchodził do lądowania przy złej widoczności;
Лайнер был в 60 метрах над землёй, когда сигналы ССОС и ВПР сработали во второй раз. Бортмеханик сказал: Уходим, командир[2]. КВС потянул штурвал на себя до упора и перевёл на взлётный режим, но из-за высокой скорости снижения и малой высоты катастрофа была уже неминуема.
Samolot był 60 m nad ziemią, gdy drugi raz odezwał się sygnał niebezpiecznego zbliżenia z ziemią. Mechanik pokładowy powiedział: Dowódco, odchodzimy. D-ca pociągnął wolant do siebie do oporu i przestawił silniki na reżim startowy , ale z powodu za wysokiej prędkości zniżania i małej wysokości katastrofa była nieunikniona..
samolot zaczął zderzać się z czubkami drzew na wysokości 20 m
-..nawet 40 m przewyższenia nie wystarczyło
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%AF%D0%BA-42_%D0%B2_%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B5
**
Kolejny przypadek:
Tu-134 katastrofa w Lipawie
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%9B%D0%B8%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%B5%D0%B9
Высота полёта была 60 метров, когда наконец экипаж решил уходить на второй круг, но перегруженный самолёт слушался штурвала с трудом. В 1690 метрах от торца полосы и в 155 метрах правее её оси Ту-134, находясь на высоте 10—12 метров над землёй, врезался в деревья,
Rozpoczęcie manewru go-around na wysokości 60 metrów przy prędkości zniżania 8 m/sek;
samolot zderzył sie z drzewami na wysokości 10-12m nad ziemią.
-prawie 50 m przewyższenia nie wystarczyło
***
inny prrzypadek
M-00602/AIG-02AIRCRAFT INCIDENT REPORT Report by the Norwegian Accident Investigation Board into the incident to Boeing 757-200, TF-FIO at Oslo Gardermoen Airport, Norway on 22 January 2002
początek manewru go-around 580 stóp
najniższa wysokosć 480 stóp
utrata wysokości 1210 stóp to jest
37 m
http://www.rnsa.is/media/1460/flugatvik_tf-fio_vid_gardermoenflugvoll_22_januar_2002_-endurutgafa.pdf