To jest bardzo ciekawe ;
zagadka fizyczna ...
Wracam do notki :
https://www.salon24.pl/u/niegracz/862189,zanik-praw-fizyki-w-smolensku-w-raportach-mak-laska#comments
i aktualizuję ja wprowadzając poprawki.
O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego ciśnienia silnika Tu-154 spadły do poziomu ciągu tzw. małego gazu - siła ciągu spadła z ok.12,6 Ton do ok.2,6 Ton Ton. ( Oszacowane na podstawie Tabeli pracy silnika Tu-154 podającego zależność siły ciągu od obrotów turbiny - dla obr SNC 33,8% przyjąłem siłę ciągu 1,5 Tony na silnik; dla obr SNC 67,% przyjąłem siłe ciągu 5,7 Ton na silnik - skorygowane o wpływ prędkości i "miejsca zamocowania silników ( minus 26%) - jak wg notki You-know-who));
wystąpił spadek siły ciągu o 10 Ton !!!!!!!

weźmy odcinek 17 sekundowy; (cały odcinek spadku siły ciągu to 22 sekundy ale wielkość siły ciągu spada stopniowo w ok 5 sekund)
o ile powinna spaść prędkość - gdyby siła ciągu spadła o (13,4* 0,74) Ton ?
opóźnienie a= F/m ; a =97275 N /78400 kg = 1,24 m/s2
obliczamy spadek prędkości delta V = a * t ; 1,24 m/s2 x 17 s = 21 m/s
21 m/s zamieniamy na km/h - wychodzi 75,6 km/h
prędkość samolotu po zmniejszeniu ciągu winna być więc ok. 215 km/h
( nie uwzględniamy dodatkowego czynnika - trudnego do bezpośredniego oszacowania- wzrost oporu powietrza z tytułu wzrostu
kąta natarcia !!)
a wzrosła do 309 km/h
taki wzrost prędkości nastąpił w czasie 11,5 sek.
obliczamy potrzebna siłę:
V w m/s : 309 km/h = 85,8 m/s; 290 km/h = 80,5 m/s
a= dV/Dt = 5,3m/s /11,5 s = 0,46 m/s2
F=m* a = 78400 kg * 0,46 m/s2 = 36000N = 3,6 Ton
Mimo tego, że siła siła ciągu spadła o 10 Ton to samolot jeszcze przyspiesza ;
nawet gdyby uwzględnić wzrost składowej siły ciążenia:
np. gdyby w punkcie P0 Tu-154 zniżał się pod kątem 2,4 stopnia- czyli idealnie jak wg karty podejścia to składowa siły ciążenia wynosiła by 3,2 Tony
gdyby np w dalszej części tego odcinka do punktu P1 znacznie zwiększył kąt schodzenia , nawet do 7 stopni !!! to składowa
siły ciążenia wyniosła by 9,5 Tony ( ale prędkość zniżania to już 10 m/s) co jest sprzeczne z danymi z raportu MAK;
to nadal w bilansie brakowało by: 10 Ton + 3,6 Ton( przyspieszanie) minus ( 9,5 Ton -3,2 Ton) = 7,3 Ton
- Coś w tych wydrukach parametrów sporządzonych
przez Komisję Laska wyraźnie nie pasuje.
**
Te niezgodności próbował zamieść pod dywan bloger You-know-who ( prof. astrofizyki Paweł Artymowicz po godzinach)
- ale nie udało mu się- choć próbuje sprzedać na Salonie , że niby wszystko się zgadza ...
ale to tylko tak charakterystyczne dla niego prestidigitatorstwo
https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/938891,58-nie-ma-niezgodnosci-danych-o-ostatnim-znizaniu-tupolewa-pod-smolenskiem,4
Cytuję:
Ale w pobliżu P1, a zwłaszcza zaraz po tym punkcie, zarejestrowana prędkość spada dość szybko. Czy spadek V spowodowany jest siłą wypadkową -5 T którą otrzymaliśmy? Tak, całkiem możliwe! Po 10 sekundach prędkość, zgodnie z powyższymi obliczeniami, powinna spaść o | dV | = 10 * (0,63 ± 0,18) m/s = (6,25 ± 1,8) m/s = (22,5 ± 6,5) km/h. Rzeczywiście, prędkość V, jak widać w raporcie komisji, stopniowo spada o |dVobs| = 17 km/h, z 307 do 290 km / h, w przedziale 10 sekund wokół punktu P1. Zarejestrowane opóźnienie ruchu jest więc zgodne (z dokładnością do 1σ) z wartością aΔ przewidywaną na podstawie siły wypadkowej Δ.
koniec cytatu.
Najlepsze jest to:
zwłaszcza zaraz po tym punkcie, zarejestrowana prędkość spada dość szybko.
rzecz jest o przedziale czasowym do 08:40:16 a ten pisze o spadku prędkości od 08:40:22;
pisałem o tym kolejnym dziwnym odcinku w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1183896,tajemnicza-sila-hamujaca-sciezka-schodzenia-smolensk-8-40-22-dla-ekspertow
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka