quwerty quwerty
60
BLOG

O obrotach silnika na ścieżce ; błędy - czy manipulacja MAK/Laska ? Smoleńsk.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

 To jest bardzo ciekawe ;

zagadka fizyczna ...


Wracam do notki :

https://www.salon24.pl/u/niegracz/862189,zanik-praw-fizyki-w-smolensku-w-raportach-mak-laska#comments

   i aktualizuję ja wprowadzając  poprawki.

   O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego ciśnienia silnika Tu-154 spadły do poziomu ciągu tzw. małego gazu - siła ciągu spadła z ok.12,6 Ton do ok.2,6 Ton Ton. ( Oszacowane na podstawie Tabeli pracy silnika Tu-154 podającego zależność siły ciągu od obrotów turbiny - dla obr SNC 33,8%  przyjąłem  siłę ciągu 1,5 Tony  na silnik; dla obr SNC 67,% przyjąłem siłe ciągu 5,7 Ton na silnik - skorygowane o wpływ prędkości  i  "miejsca zamocowania silników ( minus 26%)  - jak wg notki You-know-who));

wystąpił spadek  siły ciągu  o 10 Ton !!!!!!!


image


weźmy odcinek 17  sekundowy; (cały odcinek spadku  siły ciągu  to 22 sekundy ale wielkość siły ciągu spada  stopniowo w ok 5  sekund)

 o ile powinna spaść prędkość - gdyby siła ciągu spadła o (13,4* 0,74) Ton ?

opóźnienie  a= F/m  ;  a =97275 N  /78400 kg =  1,24 m/s2

obliczamy  spadek prędkości  delta V  =  a  *  t  ;   1,24 m/s2  x  17 s = 21 m/s

21 m/s  zamieniamy na km/h  - wychodzi 75,6 km/h

prędkość samolotu po zmniejszeniu ciągu winna być więc ok. 215 km/h

( nie uwzględniamy dodatkowego czynnika - trudnego do bezpośredniego oszacowania- wzrost oporu powietrza z tytułu wzrostu

kąta  natarcia !!)

a wzrosła  do 309 km/h

taki wzrost prędkości nastąpił  w czasie 11,5 sek.
obliczamy potrzebna siłę:

V  w m/s : 309 km/h  =  85,8 m/s;  290 km/h = 80,5 m/s

a= dV/Dt =  5,3m/s  /11,5 s   = 0,46 m/s2

F=m* a  =  78400 kg  * 0,46 m/s2 =  36000N = 3,6 Ton


Mimo tego,  że siła   siła ciągu spadła  o 10 Ton to samolot  jeszcze  przyspiesza ;

 nawet gdyby uwzględnić  wzrost  składowej  siły ciążenia:

 np. gdyby  w punkcie P0   Tu-154 zniżał się pod kątem 2,4 stopnia- czyli idealnie jak  wg karty podejścia to składowa siły ciążenia wynosiła by  3,2 Tony

gdyby np w dalszej części  tego odcinka do punktu P1 znacznie zwiększył kąt schodzenia , nawet do 7 stopni !!!  to składowa 

siły ciążenia  wyniosła by 9,5 Tony  ( ale prędkość zniżania to już 10 m/s)  co jest sprzeczne z danymi z raportu MAK;

to  nadal w bilansie brakowało by:  10 Ton + 3,6 Ton( przyspieszanie)  minus (  9,5 Ton -3,2 Ton)  = 7,3 Ton

- Coś w tych wydrukach  parametrów sporządzonych

przez Komisję Laska  wyraźnie  nie pasuje.


**

    Te niezgodności próbował zamieść  pod dywan bloger You-know-who ( prof. astrofizyki Paweł Artymowicz po godzinach)

- ale nie udało mu się- choć  próbuje sprzedać na Salonie , że niby   wszystko się zgadza ...

ale to tylko  tak  charakterystyczne dla niego prestidigitatorstwo

https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/938891,58-nie-ma-niezgodnosci-danych-o-ostatnim-znizaniu-tupolewa-pod-smolenskiem,4

Cytuję:

   Ale w pobliżu P1, a zwłaszcza zaraz po tym punkcie, zarejestrowana prędkość spada dość szybko. Czy spadek V spowodowany jest siłą wypadkową -5 T którą otrzymaliśmy? Tak, całkiem możliwe! Po 10 sekundach prędkość, zgodnie z powyższymi obliczeniami, powinna spaść o | dV | = 10 * (0,63 ± 0,18) m/s = (6,25 ± 1,8) m/s = (22,5 ± 6,5) km/h. Rzeczywiście, prędkość V, jak widać w raporcie komisji, stopniowo spada o |dVobs| = 17 km/h, z 307 do 290 km / h, w przedziale 10 sekund wokół punktu P1. Zarejestrowane opóźnienie ruchu jest więc zgodne (z dokładnością do 1σ) z wartością aΔ przewidywaną na podstawie siły wypadkowej Δ.

koniec cytatu.


Najlepsze jest to:

zwłaszcza zaraz po tym punkcie, zarejestrowana prędkość spada dość szybko.

rzecz jest o przedziale czasowym  do 08:40:16  a ten pisze  o spadku prędkości   od  08:40:22;

pisałem o tym kolejnym dziwnym  odcinku w notce:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1183896,tajemnicza-sila-hamujaca-sciezka-schodzenia-smolensk-8-40-22-dla-ekspertow







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka