quwerty quwerty
812
BLOG

Tu-154 nie upadł w pozycji odwróconej - dowód w materiałach MAK/Laska.1.3

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

Ponownie to zamieszczam:

image


  

 W raportach MAK/Laska  mowa jest tym że:

- samolot upadł w pozycji odwróconej

- słaby  grzbiet rozpadł się , a ciężki spód  samolotu sprasował kadłub


W takim razie fragment burty  z zapisem

REPUBLIC OF POLAND

winien zostać całkowicie  zniszczony, zgnieciony, porozrywany

*

*

*


a jak wygląda po katastrofie ????


image

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/16/DSC_0320.JPG


Nawet MAK nie może obejść  praw  fizyki; jak widać ich narracja  jest delikatnie mówiąc - mocno niedopracowana.


No chyba że prof. Artymowicz znajdzie jakieś wyjaśnienie.....

image

faktysmolensk.niezniknelo.com/pytania-i-odpowiedzi.html#zderzenie-samolotu-z-ziemia-mozliwosc-przezycia-wypadku

dr Maciej Lasek opowiada:


Delikatna struktura kadłuba dociskana była do gruntu przez mocniejsze i cięższe części konstrukcji –

centropłat z podwoziem i zbiornikami zawierającymi w chwili zderzenia ok. 11 ton paliwa

i końcową część kadłuba z trzema silnikami ważącymi po ok. 2,5 tony każdy.

Wszystkie te czynniki wpłynęły na ogromną skalę zniszczeń płatowca.

********

Są  przypadki  w katastrofach  lotniczych  i "zderzeniach  o małej energii"  jak  fachowo  i celnie  ten rodzaj katastrof określił  dr Maciej Lasek- że burta  przetrwa  w całości  tylko  z niewielkimi  odkształceniami; dzieje sie tak dlatego że  sam większa  cześć  energii kinetycznej  jest pochłaniana w procesie rozpadu, łamania  konstrukcji  ale  lokalnego- z reguły  wtedy fragmenty  kadłuba  przetrwają  w całosci ( a więc i burta z napisami) - tak jak w przypadku  tego samolot  Convair:

image

samolot  spadł  tuż po starcie(  wzniósł sie tylko na ok.240m , palił  sie silnik, samolot  najpierw  zderzył sie z linią wysokiego  napiecia....

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180710-0


The aircraft could not maintain altitude and first struck power lines spanned parallel Sakabuka street situated in Derdepoort industrial area, North of Pretoria. The aircraft continued for a further 71m before impacting a treetop with its left wing, and continued for a further 17m before impacting a set of treetops with its left wing. At 130m it impacted two commercial vehicles, before colliding with a building (Metal and Milk factories) resulting in the left outboard wing separating and coming to rest in the front of the building with which it collided . The collision destroyed the front and back wall of the building, with its roof together with the rear parameter wall fence, before the left horizontal stabiliser and inboard wing separating at 137m and 143m respectively


Generalnie w zderzeniach o małej energii przy  predkościach  poniżej  300 km/h  fragment kadłuba  pozostaje  po  zderzeniu w całej  objętości:  np.

imagesamolot Beechcraft 1900  zderzył sie  z podnoszącym się  terenem  porośniętym  świerkami  jak na zdjęciu:

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19990812-0

Nawet  gdy  samolot upada  w pozycji  odwrotnej  to tylna  cześć kadłuba  winna zachować się  w  całości) oczywiście w jakimś stopniu, nawet sporym pokiereszowana)- gdyż  część  energii zderzenia  jest  pochłaniana  przez  ogon samolotu. upadek jest amortyzowany.

Symulacja wykonywana w Wichita na pewno  to pokaże.


----

Podobny  obraz  burty  jak  w przypadku  Tu-154  w  Smoleńsku:


image
Boeing 747 Lockerbie - przyczyna  :  zamach - wybuch  bomby


i kolejny  Boeing  747- podobny  stan  burty:

imageprzyczyna: wybuch  w powietrzu

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19960717-0



***

zastrzeżenie:  to tylko  podobieństwo

- praktycznie  nie było takiej    katastrofy , w której  całość kadłuba  jest  mocno  rozczłonkowana  a  burta  o sporej  powierzchni

( gdyby komuś  się udało  znaleźć to proszę  dać znać)


Dla  należytej staranności podaję  kilka przykładów  katastrof  gdy  samolot  upadł w pozycji  praktycznie  odwróconej;

1. Tu-134  , 2011 rok, Pietrozawodsk

image
- tu  dodatkowo   aluminiową konstrukcję  kadłuba  strawił   pożar ( cześc kadłuba  przetrwała  w całym obwodzie  i uratowało sie 5 osób( cześć  pasażerów  przeżyła  katastrofa a zginęła  w pożarze)


Flight  66

imagesamolot  upadł w pozycji  odwróconej  na  teren  pokryty  głazami, był  też pożar  który  objął  część  fragmentów  samolotu

11  osób przeżyło


DC-8  Flight 764:

image
11  osób  przeżyło





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka