Ponownie to zamieszczam:

W raportach MAK/Laska mowa jest tym że:
- samolot upadł w pozycji odwróconej
- słaby grzbiet rozpadł się , a ciężki spód samolotu sprasował kadłub
W takim razie fragment burty z zapisem
REPUBLIC OF POLAND
winien zostać całkowicie zniszczony, zgnieciony, porozrywany
*
*
*
a jak wygląda po katastrofie ????

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/16/DSC_0320.JPG
Nawet MAK nie może obejść praw fizyki; jak widać ich narracja jest delikatnie mówiąc - mocno niedopracowana.
No chyba że prof. Artymowicz znajdzie jakieś wyjaśnienie.....

faktysmolensk.niezniknelo.com/pytania-i-odpowiedzi.html#zderzenie-samolotu-z-ziemia-mozliwosc-przezycia-wypadku
dr Maciej Lasek opowiada:
Delikatna struktura kadłuba dociskana była do gruntu przez mocniejsze i cięższe części konstrukcji –
centropłat z podwoziem i zbiornikami zawierającymi w chwili zderzenia ok. 11 ton paliwa
i końcową część kadłuba z trzema silnikami ważącymi po ok. 2,5 tony każdy.
Wszystkie te czynniki wpłynęły na ogromną skalę zniszczeń płatowca.
********
Są przypadki w katastrofach lotniczych i "zderzeniach o małej energii" jak fachowo i celnie ten rodzaj katastrof określił dr Maciej Lasek- że burta przetrwa w całości tylko z niewielkimi odkształceniami; dzieje sie tak dlatego że sam większa cześć energii kinetycznej jest pochłaniana w procesie rozpadu, łamania konstrukcji ale lokalnego- z reguły wtedy fragmenty kadłuba przetrwają w całosci ( a więc i burta z napisami) - tak jak w przypadku tego samolot Convair:

samolot spadł tuż po starcie( wzniósł sie tylko na ok.240m , palił sie silnik, samolot najpierw zderzył sie z linią wysokiego napiecia....
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180710-0
The aircraft could not maintain altitude and first struck power lines spanned parallel Sakabuka street situated in Derdepoort industrial area, North of Pretoria. The aircraft continued for a further 71m before impacting a treetop with its left wing, and continued for a further 17m before impacting a set of treetops with its left wing. At 130m it impacted two commercial vehicles, before colliding with a building (Metal and Milk factories) resulting in the left outboard wing separating and coming to rest in the front of the building with which it collided . The collision destroyed the front and back wall of the building, with its roof together with the rear parameter wall fence, before the left horizontal stabiliser and inboard wing separating at 137m and 143m respectively
Generalnie w zderzeniach o małej energii przy predkościach poniżej 300 km/h fragment kadłuba pozostaje po zderzeniu w całej objętości: np.
samolot Beechcraft 1900 zderzył sie z podnoszącym się terenem porośniętym świerkami jak na zdjęciu:
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19990812-0
Nawet gdy samolot upada w pozycji odwrotnej to tylna cześć kadłuba winna zachować się w całości) oczywiście w jakimś stopniu, nawet sporym pokiereszowana)- gdyż część energii zderzenia jest pochłaniana przez ogon samolotu. upadek jest amortyzowany.
Symulacja wykonywana w Wichita na pewno to pokaże.
----
Podobny obraz burty jak w przypadku Tu-154 w Smoleńsku:

Boeing 747 Lockerbie - przyczyna : zamach - wybuch bomby
i kolejny Boeing 747- podobny stan burty:
przyczyna: wybuch w powietrzu
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19960717-0
***
zastrzeżenie: to tylko podobieństwo
- praktycznie nie było takiej katastrofy , w której całość kadłuba jest mocno rozczłonkowana a burta o sporej powierzchni
( gdyby komuś się udało znaleźć to proszę dać znać)
Dla należytej staranności podaję kilka przykładów katastrof gdy samolot upadł w pozycji praktycznie odwróconej;
1. Tu-134 , 2011 rok, Pietrozawodsk

- tu dodatkowo aluminiową konstrukcję kadłuba strawił pożar ( cześc kadłuba przetrwała w całym obwodzie i uratowało sie 5 osób( cześć pasażerów przeżyła katastrofa a zginęła w pożarze)
Flight 66
samolot upadł w pozycji odwróconej na teren pokryty głazami, był też pożar który objął część fragmentów samolotu
11 osób przeżyło
DC-8 Flight 764:

11 osób przeżyło
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka