AE911 vell Aerozolinti napisał kolejną notkę w której przerabia dostępne materiały tak, by „udowodnić“ swoje tezy. Tym razem padło na „Profil podejścia“ z załącznika 1 do Raportu Końcowego KBWLLP.
https://www.salon24.pl/u/ae911truth-org/866128,katastrofa-smolenska-sciezka-podejscia-cz-1
Znanych jest kilka kart podejścia do lotniska Smoleńsk-Północny. Jak np. ta: 
lub ta:

Na wszystkich tych kartach, różniących się podanymi odległościami markerów od progu pasa i kursem magnetycznym (ten zmienia się ze względu na zmiany pola magnetycznego naszej planety), mają jednak przy dalszej radiolatarni liczbę 300 w nawiasie, a przy bliższej liczbę 70 w nawiasie.
Wbrew bleblaniu Aerozolka liczby te odnoszą się do wysokości jaką załoga musi zweryfikować w momencie odezwania się sygnału markera. Minima meteorologiczne dla różnych rodzajów podejść podane są dla poszczególnych klas statków powietrznych w osobnej tabelce.
Wysokości te odniesione są, mimo nachylenia pasa startowego w Smoleńsku, do punktu centralnego lotniska (bo nachylenie jest niewielkie). Jak już kiedyś pisałem „latanie to nie apteka“ i samo przyziemienie na lotniskach klasy tego smoleńskiego wykonuje się dalej „z ręki i na oko“. Parę metrów zaokrąglenia na karcie podejście nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Przy dokładności wysokościomierza barometrycznego, zaokrąglenie o 10 m i tak jest w granicach jego dokładności.
Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka