piko piko
2962
BLOG

Byłem na proteście przeciw roszczeniom żydowskim i ustawie 447

piko piko Marsz Niepodległości Obserwuj temat Obserwuj notkę 203

Dziś, czyli w sobotę 11.05.2019 o godzinie 14, dotarłem w al. Ujazdowskie przed siedzibę Premiera RP. Oprócz mnie było tam około 15 tysięcy protestujących przeciwko amerykańskiej ustawie 447 JUST w której jest mowa o dopilnowaniu realizacji bezprawnych majątkowych roszczeń żydowskich.

Relację filmową można zobaczyć tu:



Byłem od początku do końca i polecam obejrzenie całości. Jak ktoś nie ma „zdrowia” to zachęcam do wysłuchania Leszka Żebrowskiego od 1:16:40 oraz wystąpień pod ambasadą USA od 2:36:20 a szczególnie wystąpienie Grzegorza Brauna od 3:10:30.

Manifestacja była wzorowo zorganizowana – nie było żadnych wpadek organizacyjnych, nie było prowokacji. Policja bardzo dyskretnie czuwała nad przebiegiem demonstracji. Wystąpienia były merytoryczne, sensowne, stonowane, po prostu bardzo dobre. Dla tych co śledzą niezależne media typu wRealu24, Media Narodowe, wystąpienia Michalkiewicza czy członków Konfederacji nie były zaskoczeniem.

Nie jestem osobą która dobrze czuje się na tego typu imprezach, lecz tu widać było i czuć autentyczne zaangażowanie demonstrujących, spokojne reakcje, atmosferę powagi i świadomość, że zebraliśmy się w sprawie naprawdę dużej wagi.

To że ok 15 000 osób zebrało się w jednym miejscu by okazać swoje obawy o los kraju jest zasługą niezależnych mediów, bez nich byłoby to niemożliwe. Niestety należy się liczyć z akcją blokowania internetu jeśli idzie o dostęp mediów spoza głównego nurtu. Wygląda, że mamy ostatni moment żeby się policzyć, zrozumieć o co chodzi i zorganizować.

Kilka zdjęć z wydarzenia

image
Piękny złotokap przed Urzędem Rady Ministrów przy wejściu do ogrodu botanicznego


image

Wejście do URM


image
Selfie

image
Za samochodem z nagłośnieniem i wodzirejem szły „banery” a potem z 15 tys luda


image


image
Sympatyczna pani w stroju mocno patriotycznym

image
Przed ambasadą US.

----------------------------------------------------------------------

Uzupełnienie

Pisałem  o ok 20 tys uczestników. Poprawiłem na 15 tys. Szkoda że nie było 100 tys.

Różne TV jeszcze nie zabrały głosu. Ciekawe czy w ogóle coś powiedzą. Kamery TVPinfo były obecne inne zapewne też ale nie chwaliły się logo swoich stacji.

Miło było słyszeć pod US ambasadą gromkie wielotysięczne  skandowanie "Mosbacher go home!".

Środowisko Gazety Polskiej jest niezawodne:
"Jestem zobowiązany zdementować słowa rosyjskich propagandzistów i
poinformować, że pomimo wielkiej nagonki na Kluby „Gazety Polskiej”,
nikt nie odszedł z Klubów „Gazety Polskiej”. Jedynie przewodnicząca
Klubu „GP” w Amsterdamie została zawieszona za złamanie Karty Klubów
„Gazety Polskiej”


Dowiedziałem się że jestem podatny na wpływy środowisk rosyjskich propagandzistów. Niestety ci ludzie (z GP) są pierdyknięci w rozum.

TVPinfo jako główną informację o zdarzeniu zamieściło  na swojej stronie pod tytułem "Prowokacja na marszu narodowców. Fałszywe banery klubów Gazety Polskiej"  powyższy tekst z GP. Obok jest link do relacji. Jak się nie da zrobić prowokacji z faszystami to chociaż jest prowokacja z gapolami. Te fiutki nie zdają sobie sprawy, że stali się już tylko śmieszni.


Obserwowałem też reakcję policjantów. Słuchali z zaciekawieniem wystąpień i miałem wrażenie, że tego typu przekaz trafił do nich pierwszy raz i wywołał jakieś refleksje.

---------------------------------------------------------------------

Kolejne uzupełnienie

Niektóre hasła z demonstracji:

Nie dla roszczeń żydowskich!
To jest Polska, nie Polin.
Ekshumacja
Mosbacher go home
Judasze
Bóg, Honor i Ojczyzna
Wielka Polska
Stop roszczeniom
Polska nie ma zobowiązań
Hieny Holokaustu
Stop JUST Act

A tu jest opisana reakcja zagranicznych merdiów - czyli skurwieli międzynarodowych

http://www.pch24.pl/ekstremisci-przeciwko-roszczeniom--zagranica-o-marszu--stop447,68170,i.html#ixzz5nhn90Ois

--------------------------------------------------------------------

Sytuacja zmienia się dynamicznie

Wczoraj 12.5.2019 mieliśmy dwie informacje - o przyjeździe delegacji z Izraela i o odwołaniu przez MSZ RP tej wizyty. Skoro była odwołana to musiała być uzgodniona a informacji o planowanej wizycie nie było. Dzieje się ciekawie. Czekamy na kolejne wydarzenia. Może Trump odwoła wizytę PADa?

piko
O mnie piko

Jaki jestem? Normalny - tak sądzę.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka