Animela Animela
2786
BLOG

Idioci idiotom

Animela Animela Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 81

Bardzo, ale to naprawdę bardzo, staram się omijać szerokim łukiem onet, wirtualną polskę, interię, gazetę wyborczą i inne kozaczki, które epatują tytułami w rodzaju "Przez tydzień jadła wyłącznie skórki od chleba. Co się z stało z jej ciałem?". Niestety, czasem morale mi mięknie albo dam się podpuścić, że oto trafiłam na jakiś normalny artykuł, po czym przez jakiś czas siedzę z policzkami pałającymi ze wstydu: jak mogłam być taką idiotką, żeby się skusić na kliknięcie? Otóż dziś miałam takie chwile słabości, a efektami postanowiłam się z Państwem podzielić. Czemu tylko ja mam cierpieć?!

https://kobieta.onet.pl/dom/ogrod/woda-ze-skorki-bananowej-jako-nawoz-do-roslin/51cekpr

"Weź skórkę od banana, jedną lub wiele, i zalej wodą. Możesz ją pokroić na kawałki, ale nie jest to konieczne. Teraz odczekaj kilka godzin (od czasu do czasu zamieszaj) i gotowe. Właśnie otrzymaliście naturalny i całkowicie darmowy, zero waste nawóz do roślin. A przy okazji ograniczyliście ilość odpadów w waszym gospodarstwie domowy."

Jak widać, autorka tych "przemyśleń", Anna Rojek-Kiełbasa, chce nam wmówić, że skórka banana namoczona w wodzie przez kilka godzin się rozpuści. Zapewne mieszanie ma w tym pomóc ...

https://kobieta.onet.pl/dom/ogrod/nie-wyrzucaj-nasion-papryki-zobacz-jak-mozesz-je-wykorzystac/dd8hq4p

Tu trzeba przeczytać cały tekst, naprawdę. Streszczenie jest takie: pestki papryki można zjeść, ale istnieje ryzyko, że nam zaszkodzą albo zepsują smak potrawy, albo można je posiać. Wytłumaczenia, czemu z własnej woli mielibyśmy się truć lub psuć jedzenie, brak.

https://kobieta.onet.pl/dom/kwiaty-ktore-moga-stac-przy-kaloryferze-sezon-grzewczy-im-niestraszny/3qh6jee

"Dobrze znoszą bliską obecność grzejnika i związane z tym skutki, warto jednak nieco ułatwić im życie. A wystarczy naprawdę niewiele. Pomocne jest od czasu do czasu spryskanie liści wodą lub przetarcie ich wilgotną szmatką. Można też pod stojącą na rozgrzanym parapecie doniczką umieścić podkładkę, która będzie izolowała roślinę od ciepła."

Aha. Czyli grzejnik im niestraszny, ale warto zainwestować w podkładkę, która ochroni roślinę przed źródłem ciepła. Genialne.

https://kobieta.onet.pl/dom/porady/dodaj-kilka-kropel-do-wody-i-podlej-nia-storczyki-beda-rosly-jak-szalone/nyjbew6

"Sporo problemów sprawia samo podlewanie storczyków. Są one bowiem roślinami epifitycznymi, co znaczy, że w naturze nie rosną w zwykłej ziemi."

Serio? Same epifity? Nawet te gruntowe? ... Autorka jednym śmiałym cięciem pozbyła się naszych kukawek, obuwików, ale również bletilli i cyprypediów, kruszczyków, pleione itd. Botanika nowej ery!

https://kobieta.onet.pl/dom/porady/torebka-po-herbacie-do-czego-mozna-ja-wykorzystac/em1fffn

"Herbata to jeden z najpopularniejszych napojów. Ze względu na wygodę wiele osób wybiera tę ekspresową. Zaparzanie jej jest łatwe i odpada problem z fusami. Nie każdy wie, że torebkę również można wykorzystać. Wyrzucanie jej to błąd." "Ztanawiacie się, co można zrobić z torebką po zaparzonej herbacie? Już wyjaśniamy. Po wyciągnięciu jej z kubka użyj jej zamiast ściereczki. Świetnie poradzi sobie z usunięciem zanieczyszczeń ze zlewu czy szafek. "

Aby być rzetelną, wypróbowałam taką torebkę czarnej herbaty, po zaparzeniu, do wyczyszczenia szafki kuchennej. Ku mojemu zdumieniu (żart, żart!) zrobiła się brudna. Dopiero wtedy.

I tak teraz siedzę ogłupiała, upokorzona, i się zastanawiam: who the fuck is Anna Rojek-Kiełbasa, że onet ją zatrudnia jako ekspertkę od porad domowych? ...

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura