Wicepremier Jacek Sasin (w środku) i prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek (z lewej) wspólnie z przedsiębiorcami zainaugurowali kampanię #WspieramyPolskę. Fot. PKN ORLEN
Wicepremier Jacek Sasin (w środku) i prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek (z lewej) wspólnie z przedsiębiorcami zainaugurowali kampanię #WspieramyPolskę. Fot. PKN ORLEN

#WspieramyPolskę – kupujmy polskie produkty w czasie pandemii

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 58

Dzięki współpracy z dużymi firmami takimi jak PKN ORLEN polscy producenci mogli przetrwać trudny czas pandemii koronawirusa, a nawet się rozwinąć.

Wybierając w sklepach polskie produkty, wspieramy krajową gospodarkę, pomagamy w utrzymaniu się na rynku rodzimych firm - często małych, rodzinnych przedsiębiorstw, pomagamy zachować miejsca pracy, wspieramy rozwój nowych przedsięwzięć. Pomagają w tym duże polskie firmy, które - dysponując siecią sprzedaży detalicznej - oferują krajowe produkty.

Takie wsparcie od dostała firma Brubeck ze Zduńskiej Woli – producent odzieży sportowej, w tym masek ochronnych. Maseczki Brubeck można kupić na stacjach benzynowych koncernu PKN ORLEN. - Współpraca z PKN ORLEN w trudnym czasie pandemii pozwoliła nam uratować ponad 400 miejsc pracy, zarówno w naszym zakładzie, jak i w kilkunastu kooperujących z nami szwalniach w regionie. W trakcie pracy nad dwuwarstwową permanentnie antybakteryjną maską, którą obecnie dostarczamy na stacje ORLEN, rozszerzyliśmy prowadzone badania i w ich efekcie opracowaliśmy technologię produkcji higienicznej wielorazowej maski, która niszczy wirusy z grupy koronawirusów i inne wirusy typu otoczkowego, w tym wirus grypy – mówi Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający marki Brubeck.

Współpraca z PKN ORLEN pozwoliła przetrwać czas pandemii także firmie Nowel z Legionowa, która produkuje pieczywo pod marką „Piekarnia Nowakowski”. Dzięki współpracy z PKN ORLEN (sprzedaż pieczywa na stacjach benzynowych) od stycznia do maja 2020 r. firma odnotowała wzrost zamówień o sześćdziesiąt procent w stosunku do poprzedniego roku.

Producent soków Bracia Sadownicy, które można kupić na stacjach polskiego koncernu, zwiększył obroty o 5 procent. - Zamrożenie gospodarki oraz powolny powrót do nowej normalności odbijają silne piętno na kondycji finansowej młodych, lokalnych firm, a co za tym idzie na stabilności stworzonych przez nie miejsc pracy. Dlatego tak ważne jest realne wsparcie oferowane przez polskie firmy, takie jak PKN ORLEN – mówi Adam Jędrzejewski, właściciel firmy.

Firmie Secpol, producentowi Sękacza Królewskiego, nawiązanie współpracy z PKN ORLEN umożliwiło zwiększenie wartości nowych zamówień o ponad 15 procent. Wzrosła produkcja i możliwe było zatrudnienie nowych pracowników. – Wprowadzenie Sękacza Królewskiego na półki stacji ORLEN dało nam ogólnokrajową rozpoznawalność, prestiż oraz zwiększyło możliwości rozwoju – mówi Adrian Lach, dyrektor handlowy Secpol.



#WspieramyPolskę

W sobotę 20 czerwca do Wyszkowa i Rypina przyjedzie 21-metrowa ciężarówka, która będzie promować akcję #WspieramyPolskę zorganizowaną przez PKN ORLEN. Kampania ma zachęcać Polaków do patriotyzmu gospodarczego i kupowania produktów od rodzimych producentów. Każdy, kto zajrzy do środka trucka, będzie mógł skosztować regionalne produkty, spróbować swoich sił w symulatorze Formuły 1 i zmierzyć swój czas reakcji na tzw. refleksomierzu. Ciężarówka odwiedzi 50 miejscowości w całej Polsce.


truck, czerwona ciężarówka
Truck promujący kampanię #WspieramyPolskę odwiedzi 50 miejscowości w całej Polsce. Fot. PKN ORLEN

Według badań, 75 proc. Polaków uważa, że krajowe koncerny powinny aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Prawie 90 proc. badanych do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80 proc. uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne od zagranicznych.

Pomoc z Tarczy Antykryzysowej

Jak mówi wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin, polityka rządu jest „mocno ukierunkowana na wspieranie polskich przedsiębiorstw, bo to one napędzają naszą gospodarkę, dają jej silny impuls do rozwoju”. - Rządowy program pomocowy pozwolił na utrzymanie produkcji i ochronę wielu miejsc pracy. Beneficjentami Tarczy Antykryzysowej są również przedsiębiorcy, którzy współpracują biznesowo z PKN ORLEN. Wspólne działania procentują. Dzięki zamówieniom z Orlenu firmy utrzymują miejsca pracy i mogą dalej dynamicznie się rozwijać. Z kolei koncern może oferować swoim klientom coraz więcej krajowych produktów, które są gwarancją wysokiej jakości – mówi Jacek Sasin.

Prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek zwraca uwagę, że w czasie pandemii koncern rozszerzył współpracę biznesową z polskimi producentami. - Każdy z nas powinien dołożyć swoją cegiełkę dla wsparcia krajowej gospodarki, tak aby ponownie zdynamizować jej funkcjonowanie. Dla nas takim działaniem jest współpraca z polskimi producentami. W tym celu wykorzystujemy całą naszą sieć detaliczną, nie tylko w Polsce, ale też za granicą – mówi prezes Obajtek.

NA 1 800 stacjach PKN ORLEN w całym kraju 85 procent produktów pozapaliwowych oferowanych do sprzedaży pochodzi od polskich producentów. Obecnie koncern współpracuje z ponad 170 polskimi dostawcami.

Też na swoich zagranicznych stacjach koncern sukcesywnie zwiększa udział polskich produktów oferowanych poza paliwem. W Czechach i na Słowacji jest to prawie 30 proc., na Litwie 20 proc., w Niemczech 75 procent całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy to płyn produkowany przez ORLEN Oil w Jedliczu. Na niemieckich stacjach sprzedawane są też lody i soki od polskich producentów.

BG


Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka