Dzięki współpracy z dużymi firmami takimi jak PKN ORLEN polscy producenci mogli przetrwać trudny czas pandemii koronawirusa, a nawet się rozwinąć.
Wybierając w sklepach polskie produkty, wspieramy krajową gospodarkę, pomagamy w utrzymaniu się na rynku rodzimych firm - często małych, rodzinnych przedsiębiorstw, pomagamy zachować miejsca pracy, wspieramy rozwój nowych przedsięwzięć. Pomagają w tym duże polskie firmy, które - dysponując siecią sprzedaży detalicznej - oferują krajowe produkty.
Takie wsparcie od dostała firma Brubeck ze Zduńskiej Woli – producent odzieży sportowej, w tym masek ochronnych. Maseczki Brubeck można kupić na stacjach benzynowych koncernu PKN ORLEN. - Współpraca z PKN ORLEN w trudnym czasie pandemii pozwoliła nam uratować ponad 400 miejsc pracy, zarówno w naszym zakładzie, jak i w kilkunastu kooperujących z nami szwalniach w regionie. W trakcie pracy nad dwuwarstwową permanentnie antybakteryjną maską, którą obecnie dostarczamy na stacje ORLEN, rozszerzyliśmy prowadzone badania i w ich efekcie opracowaliśmy technologię produkcji higienicznej wielorazowej maski, która niszczy wirusy z grupy koronawirusów i inne wirusy typu otoczkowego, w tym wirus grypy – mówi Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający marki Brubeck.
Współpraca z PKN ORLEN pozwoliła przetrwać czas pandemii także firmie Nowel z Legionowa, która produkuje pieczywo pod marką „Piekarnia Nowakowski”. Dzięki współpracy z PKN ORLEN (sprzedaż pieczywa na stacjach benzynowych) od stycznia do maja 2020 r. firma odnotowała wzrost zamówień o sześćdziesiąt procent w stosunku do poprzedniego roku.
Producent soków Bracia Sadownicy, które można kupić na stacjach polskiego koncernu, zwiększył obroty o 5 procent. - Zamrożenie gospodarki oraz powolny powrót do nowej normalności odbijają silne piętno na kondycji finansowej młodych, lokalnych firm, a co za tym idzie na stabilności stworzonych przez nie miejsc pracy. Dlatego tak ważne jest realne wsparcie oferowane przez polskie firmy, takie jak PKN ORLEN – mówi Adam Jędrzejewski, właściciel firmy.
Firmie Secpol, producentowi Sękacza Królewskiego, nawiązanie współpracy z PKN ORLEN umożliwiło zwiększenie wartości nowych zamówień o ponad 15 procent. Wzrosła produkcja i możliwe było zatrudnienie nowych pracowników. – Wprowadzenie Sękacza Królewskiego na półki stacji ORLEN dało nam ogólnokrajową rozpoznawalność, prestiż oraz zwiększyło możliwości rozwoju – mówi Adrian Lach, dyrektor handlowy Secpol.
#WspieramyPolskę
W sobotę 20 czerwca do Wyszkowa i Rypina przyjedzie 21-metrowa ciężarówka, która będzie promować akcję #WspieramyPolskę zorganizowaną przez PKN ORLEN. Kampania ma zachęcać Polaków do patriotyzmu gospodarczego i kupowania produktów od rodzimych producentów. Każdy, kto zajrzy do środka trucka, będzie mógł skosztować regionalne produkty, spróbować swoich sił w symulatorze Formuły 1 i zmierzyć swój czas reakcji na tzw. refleksomierzu. Ciężarówka odwiedzi 50 miejscowości w całej Polsce.
Według badań, 75 proc. Polaków uważa, że krajowe koncerny powinny aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Prawie 90 proc. badanych do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80 proc. uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne od zagranicznych.
Pomoc z Tarczy Antykryzysowej
Jak mówi wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin, polityka rządu jest „mocno ukierunkowana na wspieranie polskich przedsiębiorstw, bo to one napędzają naszą gospodarkę, dają jej silny impuls do rozwoju”. - Rządowy program pomocowy pozwolił na utrzymanie produkcji i ochronę wielu miejsc pracy. Beneficjentami Tarczy Antykryzysowej są również przedsiębiorcy, którzy współpracują biznesowo z PKN ORLEN. Wspólne działania procentują. Dzięki zamówieniom z Orlenu firmy utrzymują miejsca pracy i mogą dalej dynamicznie się rozwijać. Z kolei koncern może oferować swoim klientom coraz więcej krajowych produktów, które są gwarancją wysokiej jakości – mówi Jacek Sasin.
Prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek zwraca uwagę, że w czasie pandemii koncern rozszerzył współpracę biznesową z polskimi producentami. - Każdy z nas powinien dołożyć swoją cegiełkę dla wsparcia krajowej gospodarki, tak aby ponownie zdynamizować jej funkcjonowanie. Dla nas takim działaniem jest współpraca z polskimi producentami. W tym celu wykorzystujemy całą naszą sieć detaliczną, nie tylko w Polsce, ale też za granicą – mówi prezes Obajtek.
NA 1 800 stacjach PKN ORLEN w całym kraju 85 procent produktów pozapaliwowych oferowanych do sprzedaży pochodzi od polskich producentów. Obecnie koncern współpracuje z ponad 170 polskimi dostawcami.
Też na swoich zagranicznych stacjach koncern sukcesywnie zwiększa udział polskich produktów oferowanych poza paliwem. W Czechach i na Słowacji jest to prawie 30 proc., na Litwie 20 proc., w Niemczech 75 procent całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy to płyn produkowany przez ORLEN Oil w Jedliczu. Na niemieckich stacjach sprzedawane są też lody i soki od polskich producentów.
BG
Komentarze