z netu, źródło mi nie znane
z netu, źródło mi nie znane
quahadi quahadi
331
BLOG

Prasłowiańska alternatywa, czy zwykła grecka logika?!

quahadi quahadi Hobby Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

    W jednym z poprzednich wpisów postawiłem pytanie jak niżej.

"Jestem bardzo zainteresowany odpowiedzią pani bioarcheolog M.Brudzińskiej (ZBIA UW) na poniższe pytanie. 

Czy analiza kopalnego DNA potrafi dostrzec zmiany, wpływ populacji spalającej się (np. migrującej do strefy kontaktu), na populację drugą, która stosuje inhumację (i jest zasiedziała)? 

lub inaczej 

Czy z kości niespalonych (z jednej tylko populacji, ale na przestrzeni czasu obserwowanej!!) wynika obraz kontaktu z „niewidzialnymi” (dla genetyki) palaczami!?? 

Skoro w strefie kontaktu obie populacje mieszkają obok siebie, mają wspólne cmentarzyska itd."

(tu link do  interesującego artykułu pani bioarcheolog i moich wątpliwości)


Zadałem pytanie, narobiłem szumu (zapewne niepotrzebnie), bo w końcu pojawiło się ono na stronie:  http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci  i to nawet dwukrotnie, jakby moderator nie widział, że to takie dwanadwa, czyli masło maślane.

Cóż przyzwyczajony jestem, do szybszego działania w necie, ale pozostaje mi przeprosić za moje wątpliwości: moderator zauważył oba te pytania! - cbdo (prtsc w załączeniu)

Ostatecznie strona nauka w Polsce je zamieściła (moderacja działa pewnie wolno) i czekam z niecierpliwością na odpowiedź.

Oczywiście w mojej buraczanej głowie roją się kolejne:

1/ Dlaczego to populacje germańskie i co na to archeogenetyka?

2/ Dlaczego pani bioarcheolog usiłuje tłumaczyć obyczaje dawnych ludów chrześcijańską, współczesną perspektywą?


Wszystkie te moje wątpliwości bazują na rewolucji, która genetyka, poprzez badania  kopalnego DNA, uczyniła archeologom, historykom i lingwistom, tzn. aDNA zmienia każdą wypowiedzianą przez naukowców teorię w hipotezę, która:

- będzie fałszywa, jeśli z aDNA  wynika inny obraz;

- jest prawdziwa;

- lub pozostawi ją w niepewnośći!! [gdy nie ma  możliwości potwierdzenia tej teorii badaniami genetycznymi (brak próbek kopalnych)]

I niepewność ta powoduje, że nauce wypadałoby stosować alternatywę! (co do możliwych kierunków rozwoju sytuacji) w trakcie formułowania wniosków i ocen. Wynika to z logiki jaką narzuca archeogenetyka naukowcom (biologia molekularna jest nauką ścisłą, więc ma przewagę nad gdybaniem i widzimisiem).

Ale Słowianie pojawili się w V/VI wieku ne "nagle i prawie znikąd" podbijając pół ówczesnej Europy, w łapciach z kory i trzymając portki w ręce... ( tu link do "krajowej geografii")

Ciekawi mnie, tak przy okazji,  jak demografia radzi sobie z tą tezą, bo nie znana jest mi historycznie żadna populacja, która "nagle i  prawie znikąd" potrafi wywołać taką falę migracji i zgiełku wojennego, jednocześnie eskalując na wszystkie rozsądne i możliwe, znane historykom kierunki?!

Wg mnie potrzeba co najmniej kilkudziesięciu pokoleń, mylę się? - by owi Słowianie byli wstanie wygenerować jakiś system społeczny, język hulajwiejaki, wierzenia i tak olbrzymie parcie demograficzne itd, itp..

Co chyba przesuwa etnogenezę Słowian w czasy Herodota!? - pzdr q.

ps.

Tu śledzę pewną możliwość rozwoju języka hulajwiejakiego=PIE:

https://www.salon24.pl/u/quahadi/943001,praslowianin-znajduje-jezyk-w-gebie

     

( #Słowianie #R1a #PIE )



Zobacz galerię zdjęć:

prtsc pytanie kontrolne
prtsc pytanie kontrolne
logika
quahadi
O mnie quahadi

burak, amator, gracz przypadkowy, a czasem skuteczny wygrane rozdanie, to kwestia wiary w zwycięstwo, reszta jest, hihi, tylko zimną logiką i techniką rozgrywki     wyjęte z Waszych komentarzy ;-)   "Stale tam zaglądam. Wciąż w nadziei, że wreszcie coś zrozumiem, nawet błysnę rozwiązaniem....."   "chyba powinienem wnioskować o zbanowanie całego bloga quahadi, bo jest wybitnie niebezpieczny dla zdrowia psychicznego i nawet fizycznego"   "Na oko nie ma problemu" i " ...to mi zasugerował były Mistrz Europy Open. Ale też był zmęczony upałem." "sytuacja jest o tyle prosta, co prawie beznadziejna"   "przy układzie ..., to ciemność widzę... ale jeszcze pomyślę :)"   i to jest właściwe podejście do problemu ;-)     NA TYM BLOGU MOŻESZ PISAĆ I GADAĆ PRAWIE O WSZYSTKIM POD WARUNKIEM: 1/ ŻE PISZESZ  RÓWNIEŻ O BRYDŻU; 2/ ŻE LOGICZNA ARGUMENTACJA JEST WCHŁANIANA     I ANALIZOWANA     PRZEZ TWOJE NIEDOMYTE KOMÓRKI; 3/ ŻE NIE BOISZ SIĘ POPEŁNIAĆ BŁĘDÓW,   4/ ŻE WIESZ , ŻE JA CZASEM     "LUBIĘ PODYSKUTOWAĆ"     s - spades = piki,   h - hearts = kiery, d - diamonds = kara c - clubs = trefle   Tabela rozkładu kolorów: ku wiecznej chwale Tego barda Tradycja: Quasimodo:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości