catrw catrw
427
BLOG

Chiny przejmują rynek samochodowy

catrw catrw Chiny Obserwuj temat Obserwuj notkę 37
Wczesna strategia ChRL polegała na naśladowaniu USA….

Chiny przejmują rynek samochodowy

Wczesna strategia ChRL polegała na naśladowaniu USA….

Chiny potroiły od 2020 r. sprzedaż samochodów w świecie, osiągając w ubiegłym roku ponad 2,5 miliona, wynika z danych China Passenger Car Association.



image

To tylko około 60 000 sztuk mniej niż Niemcy, których eksport spadł w ostatnich latach.

Szukanie ściślejszej współpracy z ChRL przez kanclerza Scholza może bardziej uderzyć w gospodarkę Niemiec niż ustawa Bidena o redukcji inflacji…

Chiny zachowują 100% wartości dodanej do swojego eksportu pojazdów elektrycznych: oprogramowanie, sprzęt, stal, czujniki… wszystko to wytwarzane samodzielnie przez rozległy ekosystem produkcyjny, który co miesiąc produkuje 2 miliony samochodów.

Korzyści skali sugerują, że Chiny zdominują produkcję pojazdów elektrycznych do tego stopnia, że koszty zmuszą Niemców do eksportu z chińskich fabryk.

Chińskie marki są obecnie liderami rynku na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. W Europie sprzedawane pojazdy wyprodukowane w Chinach to głównie modele elektryczne Tesla Inc. i byłe europejskie marek, takie jak Volvo i MG, oraz Dacia Spring lub BMW iX3, które są produkowane wyłącznie w Chinach.

Rośnie również liczba rodzimych marek, takich jak BYD Co. i Nio Inc., z ambicjami zdominowania świata pojazdów nowej energii. Wspierany przez Berkshire Hathaway Inc. Warrena Buffetta, BYD już czaruje nabywców pojazdów elektrycznych w krajach rozwiniętych, takich jak Australia.

 Według Xu Haidonga, zastępcy głównego inżyniera we wspieranym przez państwo Chińskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów to dopiero początek. Celem jest sprzedaż 8 milionów samochodów osobowych za granicą do 2030 r

Trend ten podkreśla, że Chiny wykroczyły poza bycie "światową fabryką" tanich urządzeń elektronicznych, urządzeń i zabawek świątecznych. Przechodząc na bardziej złożone i wyrafinowane produkty na konkurencyjne, wysoce regulowane rynki, chińskie firmy przesuwają się w górę łańcucha wartości w produkcji, kluczowym motorze wzrostu, który przekształcił niegdyś zmagającą się z problemami gospodarkę komunistyczną w dzisiejszego quasi-kapitalistycznego molocha o wartości 18 bilionów dolarów.

"Przejście na akumulator oznacza, że silnik nie jest już wyróżnikiem", mówi Alexander Klose, wiceprezes wykonawczy ds. Operacji zagranicznych w Aiways Automobiles Co., czysto chińskim producencie pojazdów elektrycznych, który sprzedał kilka tysięcy pojazdów w Europie. Technologicznie "stworzyło to równe szanse"…

Chiny mają głęboki ekosystem produkcyjny, naruszający mechanizmy WTO. Rząd Chin zapewnił olbrzymie wsparcia dla pojazdów elektrycznych i akumulatorów, a chińscy inżynierowie są dobrzy. A teraz możliwości zwiększa gra kursowa juanem podczas eksportu.

Ale te samochody to może być balon na wodzie:

1. Przyszłość chińskich pojazdów elektrycznych zależy od tego, czy Chiny będą w stanie sprzedawać je w Ameryce Północnej, co ma implikacje wykraczające poza same pojazdy elektryczne, ponieważ eksport chińskiej produkcji poza pojazdami elektrycznymi znajduje się obecnie w zastoju.

2. Po wyborach prezydenckich w USA może nastąpić odejście od Zielonego Nowego Ładu….

3. Chiny nie eksportują energii. Chiny dominują w przetwórstwie komponentów akumulatorów, akumulatorów i samochodów EV. Chiny powtarzają błędne inwestycje w OZE.


image

...

catrw
O mnie catrw

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka