1 listopada 2014. Ówczesny kandydat na prezydenta Andrzej Duda i prof. Andrzej Nowak wraz delegacją krakowskiego AKO w czasie składania kwiatów w Krypcie Prezydenckiej na Wawelu
1 listopada 2014. Ówczesny kandydat na prezydenta Andrzej Duda i prof. Andrzej Nowak wraz delegacją krakowskiego AKO w czasie składania kwiatów w Krypcie Prezydenckiej na Wawelu
echo24 echo24
1735
BLOG

Mam sposób na wysoką wygraną PiS w jesiennych wyborach

echo24 echo24 PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 140

UWAGA! Trudny przekaz, tylko dla niezwyczajnie tęgo kumatych. A notkę tę napisałem nie po to, żeby pomagać PiS-owi, który mi okropnie podpadł, bo jaką "wolność" nam PiS szykuje wyjaśnił ostatnio prof. Hermeliński - czytaj:https://www.salon24.pl/u/salonowcy/944399,ludzie-hermelinski-wie-co-mowi-wracamy-do-prl-u , - lecz napisałem tę notkę ze strachu, że władzę w Polsce mogliby znów przejąć Grzecho, Rycho, Zbycho et consortes. I właśnie dlatego "rzuciłem PiS-owi koło ratunkowe".

A teraz do rzeczy.

Właśnie wysłuchałem przemówienia Jarosława Kaczyńskiego wygłoszonego na dzisiejszej konwencji Prawa i Sprawiedliwości w Gdańsku. Już w pierwszych zdaniach swego wystąpienia pan Prezes mówiąc o wadze etosu wolności w historii Polski wymienił obok siebie, wierzę, iż nie przypadkowo, dwa nazwiska, a to: trzynastowiecznego kronikarza dziejów Polski mistrza Wincentego Kadłubka oraz współczesnego historyka prof. Andrzeja Nowaka z Wydziału Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Po tych słowach Jarosława Kaczyńskiego przypomniałem sobie moją notkę a dnia 11 listopada 2014 pt. „Polityk, czy mąż stanu? Oto jest pytanie!” – vide: https://www.salon24.pl/u/salonowcy/614972,polityk-czy-maz-stanu-oto-jest-pytanie , którą w nadziei, że ktoś o tym powie także panu Prezesowi, - przypomnę teraz Państwu, cytuję:

Przed paroma godzinami prezes Jarosław Kaczyński namaścił krakowskiego euro-posła Andrzeja Dudę na przyszłego prezydenta Polski z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. I mam delikatny problem. Bowiem jak wszyscy wiedzą serce Polski bije na Wawelu, bo tam przecież w chwilach ważnych ważyły się losy naszej Ojczyzny. Czytelnicy mojego blogu wiedzą, że od dłuższego czasu pisałem, iż Polskę należy powierzyć w ręce ludzi młodych, gdyż pokolenia 60 Plus są już nieodwracalnie zainfekowane mentalnie komuną. Jako krakowianin marzyłem by prezydentem Polski został ktoś z mojego miasta i nie ukrywam, że moim faworytem był profesor Wydziału Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego pan Andrzej Nowak. Prezes wystawił jednak kandydaturę euro-posła Andrzeja Dudy. Tak się składa, że mam zaszczyt znać osobiście obu panów i bez wahania powiem, że jeden i drugi są bez reszty oddani Polsce. Jeden i drugi są ludźmi młodymi. Jeden i drugi są z Krakowa i obydwu wykształciła Jagiellońska Wszechnica. Ale. Pan profesor Andrzej Nowak to moim zdaniem urodzony mąż stanu, który o Rzeczpospolitej wie, jeśli nie wszystko to prawie. Moim zdaniem to człowiek klasy Ignacego Jana Paderewskiego, w chwilach ważkich, jak powietrze potrzebny Polsce. Ale być może to jeszcze nie ten moment. Zaś pan poseł Andrzej Duda to tylko, a może na dzień dzisiejszy aż, uzdolniony polityk potrzebny Polsce w trybie awaryjnym, by zrobić porządek w kraju, gdzie zdeptano polityczny obyczaj. A żeby tego dokonać trzeba mieć przede wszystkim prawniczą przebiegłość, grubą skórę i silne łokcie. Być może Jarosław Kaczyński namaścił właśnie jego przeczuwając, iż wrażliwość i subtelne wnętrze pana profesora Andrzeja Nowaka może prostactwa III RP po prostu nie wytrzymać. Wierzę, że pan Andrzej Duda się na mnie nie obrazi, jak z całym dla Niego szacunkiem powiem, że w kategoriach szerokości horyzontów intelektualnych mógłby u pana profesora Andrzeja Nowaka ewentualnie terminować. Więc na koniec powiem, że życząc panu Andrzejowi Dudzie jak najlepiej zobowiązuję go, że jeśli mu się uda wygrać wybory prezydenckie, będzie czerpał z dorobku i wiedzy pana profesora Andrzeja Nowaka, na którego mam nadzieję też przyjdzie kolej, jak już Rzeczpospolita dojrzeje do kategorii cywilizowanego, europejskiego państwa…”, koniec cytatu.

Dlaczego przypomniałem ten tekst?

Ano, dlatego, że w przyszłym roku będą wybory prezydenckie, zaś jesienią obecnego roku są wybory parlamentarne, które PiS, jeśli chce sprawnie rządzić przez drugą kadencję musi znów wysoko wygrać, co najmniej z przewagą sejmową.

Wszakże trzeba sobie powiedzieć otwarcie, iż na obecną chwilę na takie wysokie zwycięstwo Prawa i Sprawiedliwości się nie zanosi, więc chciałbym coś panu Jarosławowi Kaczyńskiemu podpowiedzieć. Otóż moim zdaniem, jakby jeszcze przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi pan Prezes ogłosił, że jego kandydaturą w wyborach prezydenckich 2020 będzie pan profesor Andrzej Nowak, to na mój nos Prawo i Sprawiedliwość mogłoby wybory parlamentarne 2019 wygrać być może nawet z przewagą konstytucyjną.

Wiem, że to przewrotna notka, ale taką już mam metodę skłaniania czytelników mojego blogu do głębszej refleksji. Serdecznie Państwa pozdrawiam,

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)

Post Scriptum
Gorąco Państwa namawiam do wysłuchania moim zdaniem historycznej mowy okolicznościowej pana prof. Andrzeja Nowaka wygłoszonej w dniu 1 listopada 2014 z okazji złożenia wiązanki kwiatów od Akademickiego Klubu Obywatelskiego na sarkofagu Lecha i Marii Kaczyńskich w Krypcie Prezydenckiej na Wawelu – patrz fotografia, którą zilustrowałem notkę.

                       https://app.box.com/s/9yojtvc4dcxyraa908av

Żeby lepiej zrozumieć przekaz mojej dzisiejszej notki, zapraszam Państwa w wolnej chwili do przeczytania moich notek: "Czemu to, co robi Jarosław Kaczyński jest dobre dla Polski" - vide: https://www.salon24.pl/u/salonowcy/651241,czemu-to-co-robi-jaroslaw-kaczynski-jest-dobre-dla-polski , a także "Kogo prof. Andrzej Nowak chciał ugryźć w d...?" - vide: https://www.salon24.pl/u/salonowcy/633405,kogo-prof-andrzej-nowak-chcial-ugryzc-w-d  Proszę przeczytać te dwie moje notki, a dowiecie się Państwo znacznie więcej niż w dzisiejszej notce napisałem.

I jeszcze jeden link - vide: https://www.facebook.com/salon24pl/posts/bloger-krzysztof-pasierbiewicz-gorzko-podsumowa%C5%82-dwa-lata-dobrej-zmiany-za-kulis/1513347975385487/

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka