Siukum Balala Siukum Balala
1972
BLOG

Odessa - moja mama

Siukum Balala Siukum Balala Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 95


image

Ja wrosłem, proszę was, w Odessę

Tu robię różne interesa 

I wszystkich naokoło jak swą kieszeń znam 

Choć mam dziurawe buty  

I frak na pół rozpruty 

Na rękach, jak należy, rękawiczki mam 

Dla wszystkich taka sama  

Moja Odessa-mama 

Przytuli i pozwoli jako tako żyć 

Bo zawsze jest jednaka dla króla i żebraka 

Choć królem naturalnie znacznie lepiej być! 

Choć teraz jestem bardzo biedny 

I mam poziom życia bardzo względny 

Lecz wierzę, że za kilka dni mnie spotka fart 

Nabiore dużo szmalu i zjawię się na balu 

Niech każdy tu zrozumie ile jestem wart 

Niech kwitną zawsze nam akacje 

Niech głupcy będą mieli racje 

Że trzeba wierzyć w szczęście i nadzieje mieć 

Odessa moja miła, ty we mnie będziesz żyła 

Dopóki serce moje będzie czegoś chcieć 

image

Opera odesska. Drugi po La Scali, największy budynek operowy w Europie

image


image


image

Ostatnio i ja podejmuję próby wrastania w Odessę.  

Czy dla mnie będzie taka sama ?  

Czy przytuli ?  

Czy pozwoli jako tako żyć ?  

Czy napoi ?  

To na pewno. Tego już dokonała  

Odessa moja mama.  

image

Odesskie popołudnia 

image

 Swojska i bliska. 

Nie jest źle, mowę odbiera  

I myśli do pisania zebrać nie można 

Ale ja proszę was się pozbieram  

I będzie jak dawniej  

Może gdzieś po 8 Marca dopiero 

do pisania się zabiorę.  

Powiadają w Odessie, że mieszka  

tu 150 nacji, a 151 nacją  

są Odessity - rdzenni mieszkańcy  

Odessy. Nie uważają się za Rosjan,  

ani za Ukraińców. Po prostu Odessity.  

image


image

Synagoga Brodzka 

image


image

Coś w tym jest, bo w księgarniach  

są do kupienia słowniki rosyjsko - odesskie.  

Na razie studiuję dialekt odesski  

i odesską kuchnię...  

takie tam proste wiejskie jedzenie.  

Zwykłe bliny z kawiorem i kwaśną śmietaną.

image


image

Filharmonia odesska i najpiękniejszy sufit Odessy. Wykonany z cedru libańskiego, bez użycia gwoździ

image

Każdy kraj ma swojego Hołdysa 

image


image


image

Pałac gubernatora Woroncowa

image

Pomnik księcia Richelieu. Gubernatora Odessy

image

Potiomkinowskie schody 

image

Port Odessa

image


image

Delfinarium 

image

















Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości