Siukum Balala Siukum Balala
900
BLOG

Llu Awyr Brenhinol Y Fali

Siukum Balala Siukum Balala Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

image

W razie gdyby salon24 został przekształcony w portal dla pasjonatów lotnictwa polskieskrzydla24.pl, to ja już pierwszą notkę skroiłem. Na razie nie o polskim lotnictwie, ale może będzie zakładka/ samoloty zagraniczne. To jak raz się nada. 

Baza RAF na walijskiej wyspie Anglesey to najważniejsza brytyjska baza lotnicza. Taki odpowiednik naszej dęblińskiej "Szkoły Orląt " Każdy latający w barwach RAF zanim zasiądzie za sterami prawdziwego myśliwca z zadaniem wykonania lotu bojowego - na przykład przepędzenia sowieckich samolotów " macających " Szkocję - musi odbyć szkolenie na wyspie Anglesey. Szkolenie odbywa sie na dwóch typach samolotów : debiutanci latają na samolotach Beechcraft Texan T1, a drugoklasiści przesiadają się na szkolno - treningowe Hawk T1.

image

Najsłynniejszym pilotem naszych czasów, szkolonym w RAF Valley był oczywiście książe William, który kompletował tu kurs pilota na helikopterze Sea King. Babka - jak każda babka - stanęła na wysokości zadania i odwiedziła wnuka w szkółce. Przy szkole działa sekcja pilotów służących później w ratowniczym lotnictwie morskim, a z racji bliskości najwyższych angielskich gór Snowdonii, również szkoli się pilotów na potrzeby ratownictwa górskiego. 

image

Ja żadnego uprawnienia nie zdobyłem, bo spod płotu przepędził mnie sierżant ze służby wartowniczej. To znaczy niezupełnie przepędził. Spytał jaki ja mam biznes żeby tam stać. Odpowiedziałem, że żadnego biznesu nie mam. Po prostu chcę zrobić zdjęcie samolotu Hawk T1. 

image

Na co sierżant uprzejmie odpowiedział, że przy płocie stać nie wolno bo to nie jest droga dla pieszych i uprzejmie skierował mnie na parking dla gości. A na koniec miło mnie zaskoczył bo z miejsca wyczuł mój akcent zza Buga i wyraził uznanie dla naszych pilotów z czasów Bitwy o Anglię. Oczywiście bez szczegółów, ale ważne że wiedział. Na koniec odesłał mnie do wsi gdzie działa izba pamięci poświęcona lotnisku RAF z czasów wojny. Niestety " kruca bomba mało casu " 

image

PS. Kolegę Jaworskiego z Zagłębia Dąbrowskiego uprasza się o niekomentowanie powyższej notki ( mimo załączonych zdjęć samolotów ) z uwagi na to, iż nie zawiera ona słów kluczowych " Macierewicz " i " Smoleńsk " 

image


image

Akurat Amerykanie Herculesem C - 130 ćwiczyli " placyk " Start - kółeczko - lądowanie... i tak przez pół dnia. Nuda jak w polskim filmie. 

image


image








Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości