Siukum Balala Siukum Balala
1358
BLOG

Bardzo mi przykro - Sidorowski

Siukum Balala Siukum Balala Film Obserwuj temat Obserwuj notkę 37

image


image

Dziś w ramach odskoczni - od bieżących zadań propagandowych - notka ze stałego cyklu " Miejsca związane z polską kinematografią " Zagadka filmowa łatwa, miejsce powszechnie znane. Poprzednie notki z cyklu były nieco trudniejsze, bo kto wie gdzie leży jakiś Pasym, Krosno k/ Ornety czy Jeruzal - Wilkowyje. Każdy kto chodził do szkoły, a większość chodziła ( tylko po co, kiedy nic nie rozumieją ) i jeździł na szkolne wycieczki ten musiał po Bulwarze Filadelfijskim paradować i Bramę Żeglarską również rozpozna.

image


image

Film też znany i kultowy, nie można sobie wyobrazić rozmów o filmie, przy wódeczce, by tekstami z filmu nie zajechać. Wzbogacił nam ten film polszczyznę w takie frazy, że paluszki lizać. Wyłapałem większość złotych myśli moim aparatem Zorki 5, bo niestety bardzo mi przykro, ale Sidorowski jestem i z moim aparatem zawsze jestem tam gdzie trzeba. 

image

Oczywiście recenzji filmu pisał nie będę, bo po 50 - ciu latach od premiery byłoby to godne zapisania w księdze rekordów Guinnessa. 

Lepiej niech przemówi mój aparat Zorki 5, który miałem ze sobą będąc kiedyś z żoną w Hali Mirowskiej, gdzie zrobiłem kilka zdjeć. 

image


image


image


image


image


image


image


image


image


image

Co się odwlecze to nie uciecze. Bon mot pana prezydenta Komorowskiego nie mógł oczywiście trafić do filmu. W momencie premiery pan Bronisław był dopiero młodym hrabią i nie posiadał nawet strony www.chrabia.pl, a o rozjeżdżaniu zakonnic w ciąży to się nawet profetowi Michnikowi nie śniło. 


image


image


image


image


image


image


image


image

Most im. Gen. Elżbiety Zawackiej, pseud. " Zelma "

Pani Generał Elżbieta Zawacka, jej służba Polsce to temat na osobną notkę. 





Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura