Siukum Balala Siukum Balala
877
BLOG

Pražska jesień v objektivu sovětského fotoaparátu

Siukum Balala Siukum Balala Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 47

image

Praga tak samo urzekająca jak 40 lat temu. Wówczas to był cudowny pobyt. Piwiarnie, napotkani aktywiści FDJ, ktorych wpuściłem za darmo - przez okno - do schroniska młodzieżowego na Križikowej, a których portier rano, mszcząc się za Sudety, Monachium itd, obił gumową pałą, wrzeszcząc - Raussss ! Było jak w kacecie, kto nie śpi na piętrówce ten ma nie opłacone. To był czas kiedy ludzie z macierzystej organizacji Angeli Merkel nie wzbudzali takiego entuzjazmu jak dziś pośrod członków PO. Dziś no cóż, nie poddałem się kafkowskim sytuacjom. Mój świat jest prosty. Praha piękna, historyczna, a prowincja z piętnem PRL - u. Skąd taki wniosek ? Bo objechałem. Cudowne - wówczas - szwejkowe piwiarnie, dziś jawią mi się jak peerelowskie " trupki " Gdzie bez zakąski możesz zalać się w trupa. To nie dla mnie, ja prowadzę. Wracam do Polski. Tam zjem obiad dwuczęściowy. Nara. Coś napiszę bo przekroczyłem granicę w Kudowie - Słone. Jest OK. Pozdrawiam moich czytelników. 

image


image


image

Ćurájici fontána 

image


image

Tu se žil Franz Kafka 

image

Na Karlovê mostê

image







Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości