Łukasz Teodorczyk kończy karierę piłkarską w wieku 31 lat. (fot. Instagram/Łukasz Teodorczyk)
Łukasz Teodorczyk kończy karierę piłkarską w wieku 31 lat. (fot. Instagram/Łukasz Teodorczyk)

Poważna decyzja Łukasza Teodorczyka. "Długo czekałem, żeby się z tym pogodzić"

Redakcja Redakcja Piłka nożna Obserwuj temat Obserwuj notkę 4
Łukasz Teodorczyk zakończył karierę piłkarską w wieku 31 lat. Poinformował o tym za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych. Z reprezentacją Polski rozegrał 19 meczy, w tym na mistrzostwach świata w Rosji.

W ostatnich latach Łukasz Teodorczyk, głównie z powodów zdrowotnych, grał bardzo mało. W sobotę poinformował, że kończy karierę piłkarską.

Kariera Łukasza Teodorczyka

Pierwsze kroki Teodorczyk stawiał w Polonii Warszawa. Następnie trafił do Lecha Poznań, z którym w sezonie 2013/2014 w 32 meczach ligowych zdobył 20 bramek oraz zaliczył 7 asyst.

Dobre wyniki piłkarza przyczyniły się do tego, że w 2014 roku trafił on do Dynama Kijów za 4 miliony euro. W ukraińskim klubie Teodorczyk był głównie rezerwowym, lecz potrafił się także odnaleźć w roli jokera. Teodorczyk zdobył 16 goli w 42 meczach dla Dynama.

Najwyższą dyspozycję osiągnął  barwach Anderlechtu Bruksela. W sezonie 2016/2017 strzelił 29 goli. Z kolei w kolejnym sezonie zdobył 15 bramek.

Dobra dyspozycja zaowocowała transferem do Udinese Calcio. Wtedy też rozpoczęły się jego problemy ze zdrowiem. Przez dwa lata w rozgrywkach Serie A Teodorczyk zagrał niecałe 600 minut. Następnie trafił na wypożyczenie do belgijskiego Charleroi, jednak i tam nie udało mu się odbudować swojej kariery. Od lipca 2022 roku, po tym, jak przez rok występował w barwach Vicenzie, pozostawał bez klubu.

Łukasz Teodorczyk kończy karierę

— Nadszedł dzień, o którym myślałem bardzo długo — napisał piłkarz na Instagramie. — Długo tez czekałem, żeby się z tym pogodzić i pewnie jeszcze trochę mi to zajmie. Chciałbym napisać kilka słów kibicom, ludziom związanym z piłką i bezpośrednio ze mną. Ostatnie lata nie wyglądały tak jak chciałem, więcej czasu spędziłem w gabinetach niż na boisku — wyznał Łukasz Teodorczyk.

— Próbowałem, walczyłem, jednak moje ciało nie współpracuje z głową, charakterem i nie chce dać 100%. Kiedy nie mogę dać z siebie wszystkiego to nie zaczynam, wiec muszę skończyć. Dziękuję wszystkim dobrym ludziom, których spotkałem na swojej drodze. Piłka dała mi nowe życie. Dała mi wszystko, bo gdy zaczynałem jako młody chłopak z małej miejscowości nie miałem nic, oprócz marzeń. Bardzo ciężko pracowałem na to, co udalo mi sie osiągnąć, przeżyć, zobaczyć… na to jakim jestem człowiekiem i na to, w którym miejscu się znajduję — pisze sportowiec. Teodorczyk zwrócił się również do młodzieży, do której zaapelował o walkę o swoje marzenia.

— Pewnie trochę młodych osób to przeczyta, więc kieruję kilka słów również do Was. Jeżeli nie masz nic, to nie czuj się gorszy! Nie daj sobie wmówić, że nic nie osiągniesz! Głowa do góry, zaciśnij zęby i walcz o swoje marzenia. Mi się udało, więc każdemu z Was może. Zawsze byłem prawdziwy, byłem sobą i taki pozostanę. Do zobaczenia! — podsumował.

Internauci komentują decyzję piłkarza

Wieść o zakończeniu kariery Łukasza Teodorczyka komentowana jest przez internautów w mediach społecznościowych.

— Łukasz Teodorczyk zakończył karierę. Atak Teo - Wszołek - Dyzio na zawsze w moim sercu — czytamy.

— Łukasz Teodorczyk poinformował o zakończeniu kariery. Nie ukrywajmy, były kontrowersje. W ost. latach zniknął. Jednak piłkarsko miałem do niego słabość. Najbardziej lubię te wyczyny, których się nie spodziewałem. A 22 gole w lidze belgijskiej dla Anderlechtu i tytuł króla strzelców rewelacja — napisał znany na Twitterze komentator wydarzeń ze świata piłki nożnej Kamil Rogólski.

— Łukasz Teodorczyk zakończył karierę sportową. Mimo wszystko zaskoczenie jest... — pisze jeden z internautów.


RB

Czytaj dalej:


Komentarze

Inne tematy w dziale Sport