Tatarka Tatarka
54
BLOG

Jaskółki

Tatarka Tatarka Kultura Obserwuj notkę 2

Pożegnania


Między jarzębiną a głogiem

Przemyka jakaś myśl.

Na ganek impulsywnie wychodzę

I widzę więcej.

Myśl wędruje ku mnie.

 

Widzę sznur jaskółek

Na telefonicznym drucie –

Siedzą jedna obok drugiej,

Skrzydełko ociera się o skrzydełko.

Drut napęczniał przekazem.

 

Słyszę skrzypienie furtki z zagrody Tereski,

Pilnowała mego ganku, gdy na zimę odjeżdżałam.

Dom jej pod cmentarnym głazem.

 

Przez moment zerkam ku czerwonym jarzębinom,

- Zmrożone – pomyślałam – już pożegnania.

Potem zerkam na jaskółki

I patrzymy na siebie, długo.

 

Za rok wrócą na drut, wrócę i ja na ganek.

Między głogiem a jarzębiną przemknie

Jakaś myśl,

W moje wniknie, w jakiś ranek…

Tereska

W jaskółkach się za pląta, na drucie z nimi posiedzi

I popatrzy na ganek z wysokości.


7.10.2017

Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura