Aneta
Aneta
Tatarka Tatarka
308
BLOG

Całuję z pokorą Twoje ręce Mamo

Tatarka Tatarka Święta, rocznice Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

RĘCE  

Czarne i popękane
Jak ziemia spalona słońcem
Przeżarte proszkiem do prania
I gorącym mlekiem
Razem z marchwią skrobane

Ręce – miodne pieszczoty
Skrzydełka motyli – ocierały mi łzy
Zakrywały moje oczy
Gdy burza trzęsła śliwką, aż zielone pospadały

Ręce – dwie chryzantemy
Postrzępione zmarszczkami, żyłami jak baty
Rozlewają herbatę
Gdy szklankę do ust podnoszą

Za moje lata w zapachu mięty i tataraku
Za zabawę w chowanego
Na górze krzemowego piachu
Za chleb na chrzanowych liściach – 
Całuję z pokorą Twoje ręce Mamo




Ps

wiersz napisałam w tamtym stuleciu lecz przeczytałam Mamie na parę dni przed odejściem. Może teraz przeczyta sama...


Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura