wzmianka wzmianka
494
BLOG

O Elektrowni Bełchatów i hejterach

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

W środę, 12 maja 2021 napisałam notkę o cyberataku na rurociąg paliwowy w USA, pod którym pojawiło się trochę komentarzy, a liczba wejść przekroczyła 500. W jednej odpowiedzi na komentarz napisałam w dniu 13 maja takie zdanie: "Mam nadzieję, że nie będzie cyberataku na Elektrownię Bełchatów, bo to jest ważny dla nas miernik w salonowych dyskusjach :)". 

Gdy w dniu 18 maja przeczytałam notkę pt. Ciemność, widzę ciemność!”. W Bełchatowie wyłączono 10 bloków energetycznych,  napisaną na podstawie informacji PAP, mając w pamięci swój wpis o elektrowni u siebie, założyłam pod nią swój wątek w dyskusji. Przytoczę dla potomnych ten wpis i dyskusję pod nim w całości:  

@wzmianka 18 maja 2021, 08:56 Opinie: 10 1 pisze: 

* Mam nadzieję, że nie będzie cyberataku na Elektrownię Bełchatów, bo to jest ważny dla nas miernik w salonowych dyskusjach :) * napisałam 13.05.2021 10:20 w komentarzu do blogera @quahadi pod swoją ostatnią notką o atak na rurociąg paliw z Teksasu na Wschodnie Wybrzeże USA.  Moja nadzieja sprzed czterech dni została tak szybko zrujnowana.  Bardzo mi z tego powodu przykro.

@fgb 18 maja 2021, 09:48 Opinie: 2 0  komentuje mój wpis tak: 

@wzmianka niby co się stało w el. Bełch? pani od energetyki,niech pani wyjasni. 

@wzmianka 18 maja 2021, 10:32 Opinie 4 2 "wyjaśnia":

@fgb Nic się nie stało, dzień jak co dzień na każdym odcinku pracy elektrowni. Elektrownia nie musi oddawać prądu do sieci, zatańczy twista. Pan, jako ten super energetyk, wie już co się tam stało, albo albo i nie stało. A jak się nic nie stało, to niech tak zostanie. Ja muszę czekać na wiadomości od sieciarzy krajowych, a może i europejskich. Przykład ze stycznia tego roku: https://www.netzfrequenzmessung.de/aktuelles.htm  


@von Kattowitz 18 maja 2021, 10:02 Opinie 8 3  komentuje mój wpis tak:

@wzmianka  Nonsens. Zadziałały zabezpieczenia ( takie duże skomplikowane bezpieczniki ) na stacji wyprowadzania mocy w Rogowcu. Przyczyną tego wydarzenia jak informująa PSE było zwarcie. Jako były energetyk domyślam się że było to zwarcie wewnętrzne na szynach stacji. TO SIĘ MOŻE ZDARZYĆ ZAWSZE - urządzenia,zwłaszcza pracujące w extremalnych warunkach, czasem zawodzą. BTW to właśnie dowodzi sensowności systemów zasilania opartych o rozległe ogólno krajowe sieci energetyczne.  

@wzmianka 18 maja 2021, 10:50 Opinie 2 1 odpowiada: 

@von Kattowitz  Koło ratunkowe dla osoby chcącej zrozumieć treść tego komentarza napisanego w kontekście do wymiany opinii o cyberataku na sieci w Teksasie w 2020 i 2021 r.   https://www.salon24.pl/u/wnukowi/1134268,rozpoczeto-z-grubej-rury-colonial-pipeline#comment-20767039  

@karol123 18 maja 2021, 12:20 Opinie 5 2  pisze tak do  @von Kattowitz   tak:

Awaria typu zwarcie na wszystkich szynach/fazach jest malo prawdopodobna. Rozlaczniki moga odlaczyc czesc pola lub pole a tu wychodzi na to, ze padlo wszystko na raz. Stacja 400kV/220kV Rogowiec ma wiele pol, dokladnie 7 i byla modernizowana praktycznie od 2015 kiedy to dostarczono pierwsze dwa nowe autotransformatory 220/110/15kV. Prace zakonczono w 2018 kiedy stacja weszla w tryb pracy auto.  Jesli natomiast byl problem z polem zasilania wlasnego to faktycznie, mogla nastapic jakies ogolne zaburzenie wystarczajace aby systemy zabezpieczen itp wylaczyly calosc. Nie wiemy jeszcze dokladnie ktore konkretnie systemy zadzialaly a wiec czy byl to ARNE w Belchatowie czy cos innego.  Uklony 


 19 maja 2021, 13:50 na stronach Polskich Sieci Elektroenergetycznych [PSE] ukazał się komunikat pod linkowanym tytułem:

Przyczyny zakłóceń w stacji Rogowiec są badane. System pracuje stabilnie

Cytuję zakończenie tego krótkiego komunikatu: 

Według zebranych do tej pory danych zakłócenie nie było efektem działań podmiotów trzecich, w tym aktywności w cyberprzestrzeni.
Krajowy System Elektroenergetyczny pracuje stabilnie i poniedziałkowe zdarzenie nie ma wpływu na jego funkcjonowanie.

Wobec bardzo krótkiego okresu czasu jaki upłynął między moim wpisem dotyczącym Bełchatowa a poważną awarią w dostawach prądu z tej elektrowni, uważam że badanie możliwości sabotażu powinno być jednym z głównych wątków śledztwa wewnętrznego. W każdym dużym zakładzie pracy poglądy polityczne zatrudnionych są zróżnicowane. 

Od początku zajmowania się energetyką na swoim blogu, doznaję ze strony "zawodowców" , w każdym tego słowa znaczeniu,  szykan. Nie jestem kobietą mimozą, więc nadal pracuję na swoim blogu nad tematami, które mnie interesują. Nie robię tego dla poklasku innych. Denerwują mnie zarówno cmokierzy jak i hejterzy. Bardzo rzadko opuszczam swój blog by coś skomentować. Wynika to z prozaicznych przyczyn, które w cytowanych wyżej komentarzach są widoczne. 

Ignorowanie przez komentatorów uśmiechu ;) w mojej "strasznej przepowiedni" dotyczącej Bełchatowa, świadczy o braku poczucia humoru. A jak pisał Ionesco, tam gdzie brak humoru brak też człowieczeństwa, tam jest istny  obóz koncentracyjny.  Przytaczałam tę opinię pisarza w notce pt. Fotowoltaika z humorem

Pracę Elektrowni Bełchatów opisywałam wcześniej od wielu stron, od górotwórczości w rejonie odkrywek po pracę elektrowni w konkretnym dniu w notce pt. Energetyka. Problemy skali. Dla leniwych podaję link do obrazka, który warto zobaczyć i zrozumieć. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka