wzmianka wzmianka
390
BLOG

Wzrost zużycia energii pierwotnej w świecie

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Powoli przyswajam sobie dane opublikowane przez BP 13 czerwca 2018 r. Nic dziwnego, że pracę rozpoczęłam od tego, czym się ostatnio zajmuję, od analizy wzrostu wytwarzania elektryczności w nowoczesnych elektrowniach komercyjnych OZE i porównania tych wzrostów do wzrostu zużycia wszystkich nośników pozyskania energii, łącznie z OZE. Wydaje mi się, że jest to najprostsza droga do uzyskania odpowiedzi na pytanie dotyczące troski rządzących o wyhamowanie zmian klimatycznych zwanych globalnym ociepleniem. W tym celu przygotowałam główną tabelę zawierającą zużycie energii pierwotnej i energii elektrycznej z OZE. 

image

Objaśnienie. BP zdecydowało się w tym roku rozbić dane gromadzone w bloku Europa + Eurazja na dwa oddzielne byty, z których jeden nazwałam Rosja+ przypuszczając, że każdy zrozumie o co mi chodzi. 

Porównanie przyrostów pozyskania energii elektrycznej z OZE do przyrostu zużycia energii z wszystkich źródeł daje szybką odpowiedź na pytanie, w których rejonach świata wzrost energii ogółem ucieka wzrostowi energii z OZE. I tak:

  • Ameryka Północna odnotowała w 2017 roku większy przyrost energii z OZE od przyrostu ogółem. 
  • W UE wzrost ogółem przewyższa wzrost EE z OZE o 42%. 

Są to dwa bloki gospodarcze, które są ze sobą powiązane sojuszami i które ostatnio ostro kłócą się także o problemy klimatyczne. W danych tu przedstawionych polityka klimatyczna w Unii wygląda raczej kiepsko. Za ten stan odpowiada po części nowy przemysł - produkcja i budowa elektrowni OZE. Taka jest moja opinia.

W drugiej tabeli zestawione są te same dane, w tych samych jednostkach pobrane wprost ze źródła bez tłumaczenia, dotyczące tylko Europy. Dane w milionach ton ekwiwalentu ropy naftowej

 image

imageTabela 3: Przyrosty zużycia energii z OZE i przyrosty "totalne" oraz różnice między tymi wielkościami.  Dane w tabeli uporządkowane malejąco [kolumna 4]. 

Zostawiam czytelników z tymi danymi bez mojego komentarza. Ja wiem po co marnuję swój czas. Każdy może się zapoznać z obszernym omówieniem gromadzonych i analizowanych danych przez BP na ich portalu. 

Dane dotyczące pozyskania energii z wiatru i słońca omówię w oddzielnej notce w najbliższej przyszłości. 


Dane dotyczące energii z kopalin zamkną moje analizy tego co mnie interesuje w statystykach BP. Temu problemowi poświęciłam wiele czasu w ubiegłym roku, a efekty mojej pracy są dostępne na moim blogu. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka