Zapalenie mięśnia sercowego uznane jako następstwo szczepień przeciw COVID

Pixabay/suyizailushang
Pixabay/suyizailushang
Food and Drug Administration (FDA) zdecydowało się dodać nowe ostrzeżenie do szczepionek Pfizera i Moderny. Według agencji zapalenie mięśnia sercowego ma najprawdopodobniej bezpośredni związek z przyjęciem szczepionki. FDA dodaje jednak, że są to bardzo rzadkie przypadki i wciąż korzyści przewyższają ryzyko.

Zapalenie mięśnia sercowego rzadkim skutkiem ubocznym

Agencja Food and Drug Administration (FDA) zdecydowała się dodać ostrzeżenie dotyczące rzadkich przypadków zapalenia mięśnia sercowego po szczepieniu preparatami Pfizer/BioNTech i Moderny. Zdaniem agencji szczepienia są w dalszym ciągu potrzebne, ponieważ korzyści przewyższają ewentualne ryzyko.

Obrady nad zgłaszanymi przypadkami chorób serca występującymi po szczepieniu prowadziło Amerykańskie Center for Disease Control and Prevention (CDC). Finalnie uznano, że przypadki zapalenia mięśnia sercowego u młodych dorosłych i młodzieży są związane ze wcześniejszym przyjęciem szczepionki przeciw COVID-19.

Zobacz także:

Korzyści przewyższają ryzyko

Wydając ostrzeżenie zaznaczono jednocześnie, że szczepienia nadal są potrzebne. CDC podkreśliło, że zapalenie mięśnia sercowego u osób, którym podano szczepionkę nie jest groźne - pacjenci szybko wracają do zdrowia.

CDC dodaje też, że przypadki zapalenia mięśnia sercowego są niezwykle rzadki i korzyści płynące ze szczepień wciąż przewyższają ewentualne ryzyko.

- Namawiamy stanowczo każdego powyżej 12. roku życia, kto kwalifikuje się do otrzymania szczepionki w ramach zatwierdzenia w sytuacji wyjątkowej, by przystąpił do szczepienia - pisze Departament Zdrowia w oświadczeniu.

Czytaj dalej:


Lubię to! Skomentuj20 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości